شناسهٔ خبر: 29412306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمارستان صحرایی در روستای مرزی کرند گنبد راه اندازی می شود

گنبدکاووس - ایرنا - بخشدار داشلی برون شهرستان گنبدکاووس درشرق گلستان از راه اندازی بیمارستان صحرایی در روستای کرند از توابع این بخش مرزی توسط بسیج جامعه پزشکی گلستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حاجی نظر شیرمحمدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این بیمارستان صحرایی به مناسبت هفته وحدت و به مدت سه روز از 6 تا 8 آذر امسال با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه و جمعیت هلال احمر گنبدکاووس و نیز دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سالن بسیج روستای کرند راه اندازی می شود.
وی به جزییات گروه پزشکی اشاره نکرد اما افزود: تعدادی پزشک عمومی و متخصص در رشته های داخلی، اطفال، زنان، سونوگرافی و چشم پزشکی حضور دارند که درسه شیف کاری به مردم این روستا و روستاهای همجوار خدمات پزشکی ارائه می کند.
شیرمحمدلی با بیان اینکه پیش بینی می شود در مدت برپایی این بیمارستان 1500 نفر از خدمات آن بهره مند شوند، اضافه کرد: درصورت نیاز بیماران به درمان های جانبی، کار اعزام آنان به مراکز درمانی شهرستان و استان انجام خواهد شد.
این مقام مسئول به در پیش بودن هفته وحدت و بسیج نیز اشاره کرد و با تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار داشت: در این دو مناسبت که امسال با هم تقارن پیدا کرده اند، 19 برنامه درسطح بخش مرزی داشلی برون پیش بینی شده که از 28آبان شروع شده و تا پنج آذر ادامه دارد.
وی گفت: برنامه های هفته وحدت بیشتر در قالب مولودی خوانی و برگزاری جشن های میلاد نبی مکرم اسلام (ص) درمساجد و برخی مدارس است که با حضور مردم و مسئولان این بخش اجرا می شود.
شیرمحمدلی تصریح کرد: در این هفته همچنین بهره برداری از سه واحد مسکونی ویژه خانواده های دارای دو معلول آغاز و یک کاروان 120 نفره از طلاب و روحانیون این بخش توسط نمایندگی تبلیغات اسلامی داشلی برون به مشهد مقدس اعزام می شود.
وی، دیدار با خانواده معظم شاهد و تجلیل از آنان، غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا و مسابقات فرهنگی، هنری و جشنواره ورزش های بومی و محلی و نشست های سیاسی و روشنگری را از مهمترین برنامه های هفته بسیج در این بخش برشمرد.
بخشدار داشلی برون همچنین با یادآوری سفر 22 آبان سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و هیات همراه به این بخش مرزی و نشست با روسای طوایف و ریش سفیدان و نیز بازدید از پاسگاه مرزی پل گفت: دراین دیدار برخی مسائل و مشکلات مرزنشینان توسط بنده و امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون مطرح شد.
شیرمحمدلی افزود: توجه ویژه به مناطق مرزی و مشکلات مرزنشینان، تلاش برای رونق بازارچه پل و تبدیل آن به بازارچه تجاری فعال، همکاری و تعامل بیشتر نیروهای مرزبانی با مرزنشنیان بویژه در حوزه قاچاق کالا و تعاریف درست از این حوزه، راه اندازی پاسگاه انتظامی، ضرورت تخصیص بموقع حق آبه کشاورزان داشلی برون از سد شیرین دره استان خراسان شمالی براساس رژیم حقوقی سدها و ضرورت اصلاح شعاع حریم قرمز مرزی که فعلا 50 متر اعلام شده، از جمله این موارد بود.
وی اضافه کرد: دراین نشست سردار اشتری نیز قول پیگیری مسائل و مشکلات مرزنشینان درسطح استانی و ملی را داد که امیدواریم با توجه ی ویژه مسئولان به مسائل مطرح شده، مشکلات مردم این دیار نیز مرتفع شود.
شیرمحمدلی با یادآوری برخی خدمات نظام اسلامی به مردم مناطق مرزی و روستاهای محروم بخش داشلی برون درآستانه 40 سالگی انقلاب، تصریح کرد: بحمدالله خدمات صورت گرفته در این بخش در چهار دهه گذشته بسیار خوب بوده و قابل تقدیر است.
وی گفت: اما به دلیل وسعت و پراکندگی روستاها و نیز محرومیت های بجا مانده از رژیم گذشته، همچنان نیازمند توجه جدی مسئولان است.
بخش مرزی داشلی برون شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان با 30 روستا و یک نقطه شهری و با مجموع 25 هزار نفر جمعیت و 3800 کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین بخش در این استان به شمار می رود.
/3039/1860

نظر شما