شناسهٔ خبر: 29401705 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخست‌وزیر هلند: با شکل‌گیری ارتش اروپایی مخالفیم

مارک روته اعلام کرد ما با شکل‌گیری ارتش اروپایی مخالف و معتقدیم ناتو باید به عنوان ستون دفاعی قاره اروپا بماند.

صاحب‌خبر -

نخست وزیر هلند: با شکل‌گیری ارتش اروپایی مخالفیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک روته -نخست وزیر هلند- امروز جمعه اعلام کرد ما با شکل گیری ارتش اروپایی مخالف و معتقدیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید به عنوان ستون دفاعی قاره اروپا باقی بماند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بحث درباره شکل گیری ارتش مشترک اروپا را مطرح و به رغم مخالفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با این دیدگاه، حمایت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را جلب کرده است.

مرکل روز سه شنبه در سخنرانی خود در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ درباره " آینده اتحادیه اروپا " اعلام کرد این ارتش رقیبی برای ناتو نیست بلکه تکمیل کننده عملکرد آن خواهد بود.

در همین حال، درباره این طرح که انگلیس از مدت ها قبل برای آن تلاش کرده است بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتفاق نظر وجود ندارد و برخی از این کشورها روابط با آمریکا را به آن ترجیح می دهند. انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا آماده می شود.

مارک روته در پایان نشست دولت هلند گفت: "برای هلند دیدگاه ارتش اروپایی خیلی دور از ذهن به نظر می رسد. ناتو ستون سیاست دفاعی ما است و خواهد بود."

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما