شناسهٔ خبر: 29400650 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هرمزگان پیشتاز در عرصه مبارزه با قاچاق است

بندرعباس- ایرنا- رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هرمزگان استانی پیشتاز در عرصه مبارزه با قاچاق است و در این زمینه شاهد اتخاذ تدابیر مناسبی در بندرها و گمرک هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان امیر خجسته عصر جمعه در دیدار با استاندارهرمزگان افزود: فعالیت گسترده ای در زمینه صادرات و واردات کالا در هرمزگان در حال انجام است.
نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازید از بندرهای شهید رجایی و باهنر یاد آور شد: همگرایی بسیار خوبی میان مسوولان اجرایی، قضایی و نمایندگان هرمزگان در مجلس در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد و اقدام خوبی در این زمینه در استان صورت گرفته است.
استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت: شفاف سازی قوانین و مقررات در راستای مبارزه مطلوب با قاچاق بسیار اثرگذار است و از مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا در این زمینه کمک و مساعدت لازم را داشته باشد.
فریدون همتی با بیان اینکه استان هرمزگان از هزار و 400 کیلومتر مرز آبی برخوردار است، اظهار داشت: این استان دارای 9شهرستان ساحلی و 400 روستای ساحلی است که زندگی و تامین معیشت مردم ساکن در این مناطق از قدیم با صیادی و تجارت از طریق عجین بوده است.
وی ادامه داد: عملیات گسترده 60 درصد صادرات و واردات کالای کشور از طریق بنادر شهید رجایی و شهید باهنر در بندرعباس انجام می شود و از طریق بندرها و گمرک این استان سالانه درآمدهای بسیاری وارد خزانه کشور می شود.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق باید هوشمندانه و هدفمند باشد، افزود: باید تلاش کنیم که با رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال، زمینه های قاچاق به حداقل برسد.
همتی تصریح کرد: شفاف سازی قوانین و مقررات در راستای مبارزه مطلوب با قاچاق بسیار اثرگذار است و از مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا در این زمینه کمک و مسائدت لازم را داشته باشد.
6048

نظر شما