شناسهٔ خبر: 29399627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهار آتش سوزی مخزن نفتی براثر برخورد صاعقه در دیلم

فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: یکی از مخازن نفتی شرکت پتروامید آسیا در حوزه استحفاظی این شهرستان امروز بر اثر برخورد صاعقه آتش گرفت.

صاحب‌خبر -

مهار آتش سوزی مخزن نفتی براثر برخورد صاعقه در دیلمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالامیر قاسمی افزود: این آتش سوزی با تلاش واحد ایمنی و آتش نشانی این شرکت در مدت کوتاهی خاموش شد.

وی عنوان کرد: با توجه به حضور به موقع و سرعت عمل واحد ایمنی و آتش نشانی شرکت پتروامید آسیا در مهار و خاموش کردن این حریق هیچ آسیب و خسارت جدی به تاسیسات نفتی این منطقه وارد نشده است.

مخازن ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت خام شرکت پترو امید آسیا که بزرگترین پروژه ذخیره سازی بخش خصوصی کشور است در حوزه شهرستان دیلم واقع و دارای یکی از بزرگترین سیستم‌های اندازه گیری نفت خام (میترینگ)، اتاق کنترل هوشمند است که در زمان حوادث پیش بینی نشده مانع از شعله ور شدن آتش و خسارت جانی و مالی خواهد شد.

این تاسیسات شامل هشت مخزن یک میلیون بشکه ای، ۲ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای و ۴ مخزن هر کدام به ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه و در مجموع معادل ۱۰ میلیون بشکه است.

مخازن نفتی شرکت پترو امید آسیا در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در مسیر پروژه انتقال نفت حوزه مناطق نفت خیز جنوب شامل مناطق مسجد سلیمان، اهواز، مارون، آغاجاری و گچساران قرار گرفته که پس از جمع آوری نفت در منطقه گره و گناوه زمینه انتقال به جزیره خارگ را برای صادرات فراهم می‌کند.

انتهای پیام/م

آتش سوزی شرکت پتروامید آسیا مهار شد

برچسب‌ها:

نظر شما