شناسهٔ خبر: 29399510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش ها در چهارمحال و بختیاری به 102 میلیمتر رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشت نرمال بارش ها پس از 10 سال خشکسالی در استان گفت: بارش ها در سال زراعی جاری به 102 میلمتر رسیده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد قطره سامانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی فعال در استان که از روز پنجشنبه منجر به ریزش برف و باران در بسیاری از نقاط استان شد، ظهر امروز از استان خارج می شود.
وی ادامه داد: این سامانه بارشی منجر به بارش 15 سانتی متر برف در شهر چلگرد و میانگین 50 میلیمتر باران در تمام نقاط استان شد که در مقایسه با یک دهه اخیر بی سابقه بوده است.
قطره سامانی با اشاره به رشد 76 درصدی بارش ها در استان در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بارش های قابل توجهی را در استان شاهد باشیم.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از ورود یک سیستم بارشی جدید به استان طی هفته جاری خبر داد و گفت: این سامانه نیز بارش های موثری را با خود به همراه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بنابر پیش بینی های هواشناسی، امسال نوید پاییز پربارشی برای چهارمحال و بختیاری داده می شود که این وضعیت اگرچه نمی تواند جبران کننده کمبود منابع آب این استان باشد اما بخشی از تبعات ناشی از 10 سال خشکسالی این استان را تعدیل می کند.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان، استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
7363/6021

نظر شما