شناسهٔ خبر: 29399325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پيامد شکست در غزه؛ کابينه نتانياهو فروپاشيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي درپي شکست گفت وگوهايش با «نفتالي بنت» رئيس حزب خانه‌يهودي برگزاري انتخابات زودهنگام را در فلسطين‌اشغالي خواستار شده است.
به گزارش پارس‌تودي؛ ديدار روز يکشنبه «بنيامين نتانياهو» و «نفتالي بنت» با توافق درباره برگزاري انتخابات زودهنگام پايان يافت و نتيجه ديگري نداشت. بدين‌ترتيب حزب «خانه‌يهودي» به رياست بنت از ائتلاف نتانياهو خارج شد و کابينه نتانياهو فروپاشيد.
پس از استعفاي «آويگدور ليبرمن» وزير جنگ رژيم صهيونيستي کابينه ائتلافي نتانياهو از اکثريت خارج شد، اما نفتالي بنت به او پيشنهاد کرده بود به جاي ليبرمن، سمت وزارت جنگ را برعهده بگيرد.
حزب «خانه يهودي» ماندن خود در کابينه نتانياهو را به واگذار کردن پست وزارت جنگ به «نفتالي بنت» رئيس اين حزب منوط کرده بود. بنت تهديد کرده بود اگر شرط وي پذيرفته نشود، استعفاء خواهد کرد.
سران احزاب تشکيل دهنده کابينه رژيم صهيونيستي روز يکشنبه براي تعيين تاريخ برگزاري انتخابات زودهنگام گردهم مي‌آيند.
با وجود اينکه ليبرمن به عنوان مسئول سياسيِ شکست در غزه و آتش‌بس معرفي شده است، نظرسنجي شبکه دوم اسرائيل نشان داد اين امکان وجود دارد که حزب ليبرمن يعني «اسرائيل‌بيتنا» که اکنون داراي پنج کرسي در کنست است، در انتخابات آتي به هفت کرسي دست پيدا کند.
آويگدور ليبرمن، وزير جنگ رژيم صهيونيستي چهارشنبه گذشته در اعتراض به آتش‌بس غزه از کابينه ائتلافي بنيامين نتانياهو کناره‌گيري کرد.
اکثر رسانه‌هاي اسرائيلي از پذيرش آتش‌بس با حماس از سوي نخست وزير رژيم صهيونيستي انتقاد و اين رويکرد را نشانه ضعف نتانياهو و پيروزي‌ براي حماس قلمداد کردند.
رژيم صهيونيستي روزهاي يکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه گذشته از هوا و زمين باريکه غزه را هدف حمله هوايي قرار داد.
در دور جديد حملات رژيم صهيونيستي به باريکه غزه دست‌کم 14 فلسطيني به شهادت رسيدند و بيش از 30 نفر زخمي شدند.
نيروهاي مقاومت فلسطين نيز در پاسخ به جنايات صهيونيست‌ها روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه بيش از 500 فروند موشک و راکت به سمت شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين در مناطق مرزي نزديک غزه شليک کردند که سامانه دفاع موشکي رژيم صهيونيستي موسوم به «گنبد آهنين» توفيق چنداني در متوقف کردن اين حملات نداشت.
پاسخ قاطع موشکي مقاومت باعث شد رژيم صهيونيستي دست به دامن مصر براي برقراري آتش‌بس شود. اين آتش‌بس سه شنبه‌شب برقرار شد.
گروه‌هاي مقاومت فلسطين اعلام کردند، تا زماني که رژيم صهيونيستي به آتش‌بس پايبند باشد، به آن پايبند خواهند بود.
117/120
کليدواژه اسرائيل غزه نتانياهو

نظر شما