شناسهٔ خبر: 29396275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مقاومت فلسطين هيمنه اسرائيل غاصب را درهم کوبيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - قم- ايرنا - خطيب جمعه قم گفت: مقاومت فلسطينيان با شليک صدها موشک، شکست سنگيني بر اسرائيل غاصب تحميل کرد و هيمنه اين رژيم را در هم کوبيد که پس لرزه هاي آن استعفاي وزير جنگ صهيونيست ها بود.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد سعيدي درسخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه قم در مصلاي قدس اين شهر، افزود: اين مساله نشان داد که روزگار بزن در رو تمام شده است و طبق پيش بيني رهبر معظم انقلاب اسلامي، اسرائيل غاصب 25 سال آينده را نخواهد ديد.
وي بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه تمدن غربي، پايه هاي فکري خود را از دست داده و رو به افول است ، اظهار داشت: امروز مکتب انقلابي اسلام در مواجهه با نظام سلطه بين المللي به گمشده انسان هاي معاصر تبديل شده است که گرايش به آن در حال گسترش مي باشد.
وي، آمريکا را نماد تمدن غربي دانست و گفت: در آمريکا تمام مولفه هاي افول، مشخص شده است و شاهديم که ليبرال دموکراسي جذابيت خود را از دست داده و انسان را در سراشيبي سقوط و بحران هويت رها کرده است.
خطيب جمعه قم اظهار داشت: انسان غربي که دربحران هويت دست به گريبان مي باشد و در جستجوي مکتبي است که علم و ايمان را بر پايه احياي فطرت و معنويت در دنيا برپا کند و اين چيزي جز مکتب اهل بيت(ع) نيست.
آيت الله سعيدي با اشاره به مولفه هاي افول آمريکا گفت: ظلم، جنايت و استعمار ، کم شدن معنويت به ويژه در ميان خانواده ها از جمله نشانه هاي افول ليبرال دموکراسي و آمريکاست که موجب رشد تصاعدي گرايش به اسلام و معنويت در غرب شده است .
وي با اشاره به نامه هاي رهبري معظم انقلاب به جوانان غربي افزود: به طور قطع انقلاب اسلامي کهتوانسته اسلام را به عنوان نسخه درمان و رهايي انسان از استعمار و استکبار مطرح کند و در دهه اول انقلاب موفق به نابودي مارکسيسم شد در دهه چهار و پنجم انقلاب اسلامي اين نظام قادر است ، پايه نظريه ليبرال دموکراسي غرب را در هم شکسته و به نابودي بکشاند.
خطيب جمعه قم، قرن آينده را قرن اسلام ناب محمدي(ص) و حاکميت مصلحي جهاني به رهبري امام زمان(عج) دانست و گفت: ولايت فقيه در عصر غيبت گامي براي احياي اسلام ناب و زمينه سازي ظهور امام زمان(عج) است به همين دليل بايد شاخص هاي آن بازخواني شود.
آيت الله سعيدي، تشيع را امتداد راستين اسلام رسول خدا(ص) و متعلق به کل مسلمانان دانست و اظهار داشت: اسلام ناب محمدي(ص)، اسلام عقلانيت، معنويت، تقوا، آزادي از غير خدا، عدالت گرايي، حمايت از مظلوم و مبارزه با مستکبران است.
خطيب جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود تاکيد کرد: از مسئولان کشور انتظار مي رود بر مسائل اصلي کشور ازجمله مبارزه با جنگ رسانه اي و اقتصادي دشمن و تلاش براي شکستن تحريم هاي آمريکا متمرکز شده و از طرح مسائل حاشيه اي اجتناب کنند.
وي گفت: حضور زنان در ورزشگاه ها از جمله مسائلي است که حوزه هاي علميه و مراجع تقليد بارها در اين زمينه موضع گرفته اند ولي متاسفانه برخي مسئولان اجرايي موضعي بر خلاف حوزه و مرجعيت اعلام مي کنند.
خطيب جمعه قم درادامه اظهار داشت: از مسئولان ديپلماسي کشور انتظار مي رود که در اظهارات خود سخناني نگويند که مورد سوء استفاده دشمن قرار گيرد که در اين راستا سخنان وزير خارجه در مورد پولشويي در کشور درست نبود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شهادت امام حسن عسکري(ع) گفت: دوران امامت آن حضرت بسيار با سختي همراه بود که هيچ يک از ائمه اطهار(ع) چنين سختي هايي را متحمل نشدند.
آيت الله سعيدي اظهار داشت: آماده سازي شيعيان براي دوران غيبت، معرفي امام بعد از خود، مبارزه با فتنه گران داخلي و فرقه هاي ضاله و مقابله با ادعاي امامت جعفر کذاب پس از امام حسن عسکري(ع) از جمله مهمترين اقدام ها و سختي هاي دوران آن حضرت بود.
7404/ 6133/
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما