شناسهٔ خبر: 29395049 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

تیم ملی بسکتبال بدون کاپیتان!

اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی از روز شنبه آغاز می‎شود؛ کاپیتان تیم ملی با وجود حضور در فهرست ارودونشینان در تمرینات غایب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ، این مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال با حضور ۲۰ بازیکن برگزار می شود. صمد نیکخواه بهرامی از جمله دعوت شدگان به اردو است اما در تمرینات شرکت نخواهد داشت. وی که در دیدارهای اخیر تیم ملی به عنوان کاپیتان کنار دیگر ملی پوشان حضور داشت، به دلیل حضور در خارج از کشور، تیم ملی را برای دیدار برابر ژاپن هم همراهی نکرد.

 

حامد حدادی دیگر بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی است که وضعیتش برای شرکت در تمرینات مشخص نیست. این بازیکن از ماه ها پیش با یک آسیب دیدگی از ناحیه کشاله ران مواجه است. همین وضعیت، شرایط مبهم وی را برای شرکت در تمرینات موجب شده است این در حالی است که ارسلان کاظمی به خاطر مصدومیت اصلا به اردو دعوت نشده است. کاظمی در جریان بازی های آسیایی دچار آسیب دیدگی شد.

 

در هر صورت برای تشکیل دور جدید تمرینات تیم ملی بسکتبال به جز صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی، ۱۸ بازیکن دیگر هم به اردو دعوت شده اند. اسامی این بازیکن به این شرح است:

 

امیرحسین آذری، روزبه ارغوان، محمدرضا بهرام زاد، محمد ترابی، محمد جمشیدی، حامد حدادی، محمد حسن زاده، حامد حسین زاده، آرن داودی، نوید رضایی فر، کیوان ریاعی، امیر صدیقی، آرون گرامی پور، سجاد مشایخی، رسول مظفری، سالار منجی، میثم میرزایی، صمد نیکخواه بهرامی، بهنام یخچالی و محمد یوسف وند.

 

اردوی تیم ملی بسکتبال از شنبه آغاز می شود. آرون گرامی پور از جمله بازیکنان دو رگه بسکتبال است که برای نخستین بار به اردوی تیم ملی بسکتبال دعوت شده است. وی دو رگه ایرانی – انگلیسی است که سال گذشته هم با تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر شرکت کرد. برای در اختیار داشتن وی در رویدادهای اخیر تیم ملی بسکتبال تلاش زیادی شد اما هیچ یک به خاطر مشکلاتی مانند خدمت سربازی به سرانجام نرسید تا در نهایت گرامی پور برای این پنجره به اردو دعوت شود.

 

تیم ملی بسکتبال ۹ آذرماه در چارچوب پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی در استادیوم مارگارت کورت شهر ملبورن به مصاف استرالیا خواهد رفت سپس عازم مانیل می شود تا ۱۲ آذرماه دیدار برگشت مقابل تیم ملی فیلیپین را برگزار کند.

 

دو دیدار پایانی تیم ملی بسکتبال در رقابت های انتخابی جام جهانی اسفندماه و در چارچوب پنجره ششم برگزار می شود. بر این اساس ملی پوشان کشورمان دوم اسفندماه به مصاف ژاپن می روند و ۵ اسفندماه نیز در تهران میزبان استرالیا خواهند بود.

 

تیم ملی بسکتبال تا به امروز ۸ دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی را برگزار کرده و طی آن موفق به کسب ۶ پیروزی شده است. ضمن اینکه نتیجه دو دیدار برابر عراق و ژاپن را هم واگذار کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما