شناسهٔ خبر: 29390821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمهوری روسیه در پیامی؛

همایش فرهنگی روسیه فرصتی برای گفت وگو سازنده ملتها است

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه در پیامی به مدعوین همایش بین المللی فرهنگی روسیه اعلام کرد: این همایش فرصت مناسبی است تا به توسعه و پیشبرد گفت وگوهای سازنده بین دولت و جامعه در مسائل مختلف کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در پیام «ولادیمیر پوتین» به هفتمین همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ که در سایت دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شده، آمده است: این همایش می تواند به حفظ دستاوردهای روحانی، تاریخی و فرهنگی و تحکیم همکاری های انسانی در فضای بین المللی کمک کند.
به گفته پوتین، با برنامه های برجسته و پرمحتوا، شمار زیادی شرکت کننده در سالهای اخیر به این همایش آمده اند و باعث شده اند که این گردهمایی به رویدادی بزرگ تبدیل شود.
وی در پیام خود خطاب به شرکت کنندگان در همایش سن پترزبورگ گفت: موضوع کلیدی این همایش (فرهنگ همانند توانمندی راهبردی کشور) امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که فرهنگ در بر گیرنده ماموریت روشنگری و اتحاد میان مردم است.
در بخش دیگری از پیام رئیس جمهوری روسیه آمده است: فرهنگ تامین کننده پیوند مستمر ادوار و نسل ها است و در انسان ارزش های والای اخلاقی و مدنی بوجود می آورد و موقعیت روسیه را در جهان تعیین می کند؛ از این رو ایجاد شرایط برای آشنایی مردم با میراث غنی و ارزش های آن تا این اندازه اهمیت دارد.
گفتنی است، هفتمین همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و مقام ها و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشورهای مختلف جهان در سن پترزبورگ آغاز به کار کرد.
بیش از 35 هزار نفر از 150 کشور جهان برای شرکت در همایش فرهنگی سن پترزبورگ به این شهر در شمال غربی روسیه آمده اند.
این همایش در دو بخش رسمی و جشنواره ای برگزار می شود که در هر بخش برنامه های متنوعی برنامه ریزی شده است.
این برنامه ها شامل آموزش، گردشگری، سینما، هنر و موزه شناسی می شود.
در بخش رسمی همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ، برنامه هایی همچون سمینار، میزگرد و دیدار با هنرپیشه ها، هنرمندان و نیز مقام های کشورها برگزار می شود و در چارچوب آن موافقتنامه و قراردادهای همکاری امضا می شود.
بخش رسمی همایش سن پترزبورگ از 14 قسمت تشکیل شده است.
روس ها انتظار دارند تا 50 سند همکاری در چارچوب این همایش بین شرکت کنندگان آن امضا شود.
انواع برنامه های فرهنگی ازجمله کنسرت و تئاتر در بخش جشنواره همایش سن پترزبورگ اجرا خواهد شد و ساکنان این شهر و مهمانان آن می توانند این برنامه ها را تماشا کرده و در آن حضور داشته باشند.
در این بخش همایش فرهنگی سن پترزبورگ، جایزه تئاتر اروپایی اعطا خواهد شد.
ایتالیا و قطر مهمانان ویژه همایش فرهنگی امسال سن پترزبورگ هستند که برنامه های ویژه برای ارائه در این همایش تدارک دیده اند.
به عنوان مثال ایتالیا شب فرهنگی تدارک دیده است که به نودمین سالگرد نجات خدمه یک کشتی هوایی ایتالیایی توسط ناو یخ شکن روسی کراسین در قطب شمال اختصاص دارد.
در این برنامه فرهنگی هنرپیشه های فیلمی که در رابطه با این واقعه ساخته شده شرکت می کنند.
قطر مهمان ویژه دیگر همایش فرهنگی بین المللی سن پترزبورگ نیز نمایشگاه عکس به نام «قطر معاصر» دایر کرده است.
«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این همایش بین المللی شرکت دارند.
اروپام*391*1346**

نظر شما