شناسهٔ خبر: 29390761 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

محصولات دامي و مرغ ايران به ويتنام صادر مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا- معاون دفتر کشاورزي و صنايع تبديلي سازمان توسعه تجارت ايران گفت: زمينه صادرات محصولات دامي و مرغ به ويتنام پس از طي مراحل مورد نياز در سازمان دامپزشکي تا دو ماه آينده فراهم مي شود.

به گزارش ايرنا، پيام ناصر قدسي پنجشنبه شب در نشست بررسي مشکلات صادرکنندگان استان بوشهر افزود: پيش از اين در ارتباط با محصولاتي مانند ميوه و خشکبار که منشا گواهي دارند نام ايران در ليست کشورهاي مجاز صادرات به ويتنام قرار گرفته است.
وي بيان کرد: 90درصد مسائل مربوط به حوزه دامپزشکي براي صادرات محصولات دامي و مرغ نيز انجام شده که با تحقق اين موضوع در اين حوزه نيز ايران در ليست کشورهاي مجاز به صادرات به ويتنام قرار مي گيرد.
ناصر قدسي در ارتباط با تعهدات ارزي صادرکنندگان نيز اظهارداشت: در اين زمينه برداشتن تعهد ارزي براي بنگاه هاي اقتصادي کوچک و متوسط در دستور کار قرار دارد که انتظار داريم بزودي لايحه مربوط به آن تصويب شود.
وي بيان کرد: با وجود تعهدات ارزي بسياري از تجار حرفه اي از اين چرخه کنار رفته و فعاليت هاي اين حوزه توسط افرادي با کارت هاي ناشناخته صورت مي گيرد.
ناصر قدسي اظهارداشت:اکنون شمار تجار دارندگان کارت هاي بازرگاني بسيار زياد و نسبت به حجم صادرات بسيار تعدادي غيرمنطقي است.
معاون دفتر کشاورزي و صنايع تبديلي سازمان توسعه تجارت ايران يادآور شد: در شرايط سياست هاي جديد ارزي و پيمان سپاري ها تجار حرفه اي رفتاري درست داشتند که مطابقت رشد ارزي و وزني حوزه صادرات خود گواهي بر اين ادعا ست.
وي افزود: شمار کارت هاي بازرگاني يکبار مصرف به اندازه اي زياد است که باعث شده با يک سري افراد غير حرفه اي و دلال در عرصه تجارت مواجه شويم که مشکلاتي را در پي داشته است.
ناصر قدسي تاکيد کرد: تصميم گيري ها در حوزه صادرات پشت درهاي بسته باعث تعدد بخشنامه ها و سردرگمي تجار مي شود.
7212/6045
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما