شناسهٔ خبر: 29387353 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اعترافات معاون دادستان کل سعودي درباره خاشقجي+ ويدئو

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - معاون دادستان کل سعودي اعتراف کرده است، «خاشقجي» روزنامه‌نگار منتقد سعودي پس از کشته شدن در کنسولگري اين رژيم در استانبول مثله شد. شلعان الشلعان خواستار اعدام پنج نفر شده است
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل ازخبرگزاري تسنيم، بر اساس نتايج تحقيقاتي که حکومت سعودي انجام داده، 5 متهم، «خاشقجي» را کشته و جسدش را مثله کرده‌اند،‌نکته قابل توجه اين است که اين تحقيقات از سوي طرفي انجام شده که مقاماتش در صدور فرمان قتل و انجام اين جنايت مشارکت داشته‌اند و به همين سبب اين تحقيقات نمي‌تواند شفاف و بي‌طرفانه و عادلانه باشد.
بر اساس گزارش شبکه العربيه، معاون دادستاني سعودي امروز نتايج تحقيقات خود درباره کشته شدن جمال خاشقجي را اعلام کرد و گفت تيم سعودي که به استانبول اعزام شد، براي متقاعد کردن خاشقجي به منظور بازگشت به عربستان تلاش مي‌کرد، اما فرمانده اين تيم دستور قتل خاشقجي را صادر کرد و جسدش مثله مثله و تحويل يک شهروند ترکيه‌اي که با تيم همکاري مي‌کرد، شد.
شلعان الشلعان در کنفرانس مطبوعاتي خاطر نشان کرد، دادستاني سعودي به 11 فرد از بازداشت شدگان در عربستان در ارتباط با اين پرونده اتهاماتي را وارد کرد و خواستار اعدام5 نفر از آنها شده است.
«جمال خاشقجي» روزنامه نگار منتقد رژيم سعودي، سه شنبه 2 اکتبر پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ناپديد شد.
رژيم سعودي جمعه 19 اکتبر، بعد از 18 روز سکوت و تکذيب سرانجام تحت فشارهاي جامعه جهاني تاييد کرد، «خاشقجي» در کنسولگري اين کشور به قتل رسيده است.
امروز نيز، مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه گفت: قتل جمال خاشقجي روزنامه نگار عربستاني در کنسولگري اين کشور در استانبول، از قبل برنامه ريزي شده بود و آنکارا با جامعه جهاني براي تحقيقات درباره جزئيات اين قتل همکاري خواهد کرد. وي افزود: افرادي که براي قتل خاشقجي آمده بودند، تجهيزات لازم براي تکه تکه کردن جسد او را همراه داشتند.
همچنين «رجب طيب اردوغان» رئيس‌ جمهور ترکيه سه‌شنبه 23 اکتبر اعلام کرد: شواهد نشان مي‌دهد «خاشقجي» با بي‌رحمي و به‌طور برنامه‌ريزي‌شده به قتل رسيده است.
روزنامه بريتانيايي گاردين اخيرا در گزارشي اعلام کرد، روند تحولات عربستان در سال هاي اخير از يک الگوي واضح پيروي مي کند؛ از زماني که «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان شده است، رياض هرگونه مخالفتي را صرفنظر از آنکه از سوي چه کسي باشد به طرز وحشيانه سرکوب مي کند.138/112
بيشتربخوانيد:
چاووش‌ اوغلو: تحقيقات بين‌المللي درباره قتل «خاشقجي» ضروري است
گزارش: پرونده قتل خاشقجي؛ آخرين کلمات روزنامه‌نگار
کليدواژه جمال خاشقجي

برچسب‌ها:

نظر شما