شناسهٔ خبر: 29386891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتشار بیش از 380 هزار جلد کتاب در مازندران

بیش از 380 هزار جلد کتاب در 6 ماهه نخست امسال در مازندران انتشار یافت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در حاشیه بازدید از کتابخانه ها در بابلسر گفت : کتاب و کتابخوانی از موضوعات بسیار مهم برای جامعه بشری امروز بخصوص برای ایرانیان است که سابقه خوب و دیرینه ای در این زمینه داشته و از زمره پیشگامان جهان محسوب میشیم چراکه کتابخانه هایی که در ایران بوده قدمت آن در هیچ کجای دنیا مسبوق به سابقه نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه استان مازندران در 6 ماهه نخست امسال آمار خوبی را در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته است ، گفت : بیش از 400 عنوان کتاب انتشار و قریب به 150 مجموعه انتشاراتی فعال و بیش از 380 هزار جلد کتاب در این 6ماهه منتشر شده است که در نوع خود رقم بسیار قابل توجهی است.

محمود شالویی تصریح کرد : وقتی ما در 6 ماهه نخست امسال با چنین آمار قابل توجهی مواجه هستیم امیدبخش آن است که در 6 ماهه دوم امسال و حتی سالهای آینده نیز رشد و روند بهتری را داشته باشیم.

وی افزود : هم اکنون استان مازندران در سطح ملی و کشوری در زمینه کتاب و کتابخوانی تعداد قابل توجهی از افراد نمونه و برتری دارد اشاره کرد و افزود : بیشتراین افراد از قشر کودکان و نوجوانان بوده و همچنین تعداد بیشتری از کتابهای منتشر شده نیز در حوزه کودک و نوجوانان که در حوزه رمان ، فرهنگ بومی و محلی می باشد خواهد بود.

نظر شما