شناسهٔ خبر: 29386220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سرپرست استانداری مازندران:

قرار گرفتن دنیا در برابر آمریکا نتیجه هدایت‌های رهبری است

سرپرست استانداری مازندران گفت: امروز با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و دیپلماسی خردمندانه خارجی دنیا در برابر آمریکا قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

قرار گرفتن دنیا در برابر آمریکا نتیجه هدایت‌های رهبری استبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «احمد حسین‌زادگان» سرپرست استانداری مازندران، در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، با اشاره به این‌که حل مشکلات تولید و اشتغال و ارزآوری از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی دولت بوده و راهبرد تحقق آن هدف‌گذاری‌های دقیق و درست است، اظهار داشت: در مسیر تحقق اهداف دولت در این راستا هیچ تساهل و کم‌کاری پذیرفتنی نیست و مجموعه مدیران مسئول استان در مرحله دوم پرداخت اعتبارات اشتغال باید بیش از پیش همراه و فعال باشند و با جدیت بر فرآیند اعطای تسهیلات اشتغال نظارت کنند.

وی با تأکید بر این‌که بسته رونق تولید و تسهیلات اشتغال در بخش‌های مختلف با جدیت دنبال شود، بر نظارت دقیق بر همه پرداخت‌ها از سوی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تاکید کرد و یادآور شد: اعتبارات اشتغال و بسته رونق تولید باید به اهل آن سپرده شود تا اهداف این بخش به درستی محقق شود.

حسین‌زادگان با بیان این‌که امروز در تحریم ظالمانه قرار داریم و دشمن منابع درآمدی نفت را هدف قرار داده است، اظهار داشت: گرچه امروز با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و دیپلماسی خارجی، دنیا در برابر آمریکا قرار گرفته است و دولت با همه مضایق اعتباری، تسهیلات بسیار خوبی را برای رونق تولید و اشتغال قرار داده است، اما باید همه بخش‌ها نهایت اهتمام خود را برای تحقق این مهم به کار گیرند.

سرپرست استانداری مازندران بر انجام پایشی از آخرین وضعیت تسهیلات پرداخت شده، میزان تحقق تعهدات اشتغال و موانع و مشکلات این بخش در راستای تداوم تولید و اشتغال ایجاد شده، تاکید کرد.

حسین‌زادگان به اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه اشاره کرد و با بیان این‌که بانک‌ها با توجه به مشکلات مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، باید نگاه ویژه‌ای به این عزیزان داشته باشند و ضمن رعایت قانون، تا حد امکان فرآیند‌های اداری را تسهیل کنند، گفت: باید بازار فروش محصولات تولیدی مددجویان را تامین کرد؛ لذا می‌توان توسط شرکت‌های واسط تجاری، این محصولات را جمع‌آوری و به صورت تجمیع شده به بازار عرضه کرد تا مشاغل خرد و خانگی پایدار بمانند و زمینه توانمندی مددجویان فراهم شود.

وی با اشاره به این‌که برای عرضه محصولات تولیدی در دیگر بخش‌ها نیز نیازمند یک فرآیند مستمر و بازارچه‌های عرضه محصول هستیم، ابراز داشت: در اعطای تسهیلات اشتغال‌زا نباید صرفا به دنبال افزایش جذب اعتبارات باشیم؛ لذا ضرورت دارد وضعیت بازار مورد ارزیابی قرار گیرد و نیازسنجی درستی در مورد طرح‌های تولیدی دارای توجیه صورت پذیرد.

سرپرست استانداری مازندران در این جلسه از پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در استان قدردانی کرد.

همچنین در این جلسه، «حسن خیریانپور» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران نیز با اشاره به این‌که از ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی استان، بیش از ۱۰۰ درصد جذب شده است، عنوان کرد: مازندران در اشتغال فراگیر در خصوص طرح‌های مصوب، رتبه اول و در طرح‌های منعقده، رتبه چهارم را در میان استان‌های کشور کسب کرده است.

خیریانپور افزود: ۶۴ درصد از طرح‌های خوداشتغالی استان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال ۹۷ پرداخت شد.

انتهای پیام/

نظر شما