شناسهٔ خبر: 29380577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خبر داد:

قبض گاز مشترکین خرمدره‌ای به صورت آنی پرداخت می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، گفت: با بهره‌برداری از سامانه صدور آنی قبوض؛ طرح قرائت کنتور و صدور قبض آنی گاز؛ مقابل درب منازل مشترکین شهرستان خرمدره به صورت پایلوت از اواخر مهر ماه امسال اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از زنجان، موسی احمدلو با بیان اینکه این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در شهرستان خرمدره استان زنجان اجرا می شود، اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت کسب نتایج مناسب به تدریج تمام شهرهای استان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی، گفت: با پیگیری ها و تلاش های مستمر، در حال حاضر موفق به راه اندازی سامانه جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین گاز طبیعی در شهرستان خرمدره شده ایم تا علاوه بر کاهش هزینه ها، کوتاه تر کردن زمان تولید و توزیع صورتحساب مشترکین گاز طبیعی؛ شاهد افزایش صحت و دقت کار و همچنین تسهیل و تسریع در روند صدور قبوض مصرفی به مشترکین محترم باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با اشاره به اینکه در صدور آنی مشترکین همزمان با مراجعه کنتور خوان و با توجه به قرائت آخرین مقدار مصرف گاز، قبوض خود را دریافت می‌کنند،  ادامه داد: اجرای این سامانه پس از فراهم آمـدن زیرسـاخت‌های نرم افـزاری و سخت افـزاری به صورت پایلوت برای قرائت کنتـور مشترکین شهرستان خرمدره آغاز شده است و هم اکنون نیز شاهد تاثیرات ارزشمند بهره‌برداری از این سامانه هستیم.

احمدلو، با اشاره به اینکه در این سامانه کنتور خوان با حضور در درب منازل و بعد از قرائت کنتور، اطلاعات را در نرم‌افزار موجود در تلفن همراه ثبت و پس از ارسال داده به سرور اصلی و پردازش اطلاعات، در چند ثانیه صورتحساب گاز را بلافاصله در چاپگری که همراه وی است چاپ و همان لحظه تحویل مشترک می‌دهد؛ تاکید کرد: در این طرح امکان پرداخت آنی قبض از سوی مشترکین نیز فراهم شده است.

وی، همچنین  قرائت سریع و دقیق کنتور، از بین رفتن زمان قرائت و تحویل قبوض، امکان چاپ مستقل صورتحساب مشترک در محل، کنترل و نظارت دقیق تر بر عملیات کنتورخوانی با استفاده از سامانهGPS ، کاهش خطاهای انسانی قرائت و اطمینان از عدم توزیع دیر هنگام قبوض را از جمله مزایا و ویژگی های بارز اجرای این طرح عنوان کرد.

احمدلو، دراین خصوص، افزود: عدم نیاز به تجمیع اطلاعات قرائت شده، حفظ یکپارچگی در پردازش و صدور صورتحساب توسط سرور مرکزی و عدم تداخل با آن و قابلیت جمع‌آوری داده‌های جدید مشترکین از مزایای مهم دیگر به کارگیری سامانه قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با بیان اینکه در روش اولیه بسته به تعداد مشترکین گاز در سطح استان؛ قرائت کنتورها انجام و قبوض به صورت دوره ای در 3 سیکل زمانی صادر می‌شود؛ افزود: این کار به سبب فعالیت کنتور خوان‌ها، نیروی چاپ قبوض و استفاده از کاغذ برای چاپ قبض‌ها هزینه بالایی دارد اما در روش جدید تمام این فرآیند به صورت مکانیزه و یکجا انجام شده و با یک بار مراجعه به منازل مردم امکان قرائت و تولید صورت حساب همزمان با هم، فراهم می شود.

احمدلو، ادامه داد: در روش اول، امکان گم شدن قبض‌ها یا پرداخت‌های اشتباهی وجود دارد اما در روش جدید در صورتی که مشترک در منزل حضور نداشته باشد، کنتورخوانی مجدد انجام می‌شود و قبض گاز حتماً در اختیار مشترک قرار می‌گیرد.

وی ، در پایان اضافه کرد: با توجه به لزوم استقرار هر چه بیشتر شاخص‌های دولت الکترونیک و به ‌کارگیری سامانه‌های نرم‌افزاری به منظور مکانیزه‌کردن فرآیندها و نیز تسهیل در اجرای امور، سیستم جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب، گام مهم دیگری در راستای ارائه خدمات به مشترکین در کمترین زمان ممکن و افزایش رفاه حال مردم است.

نظر شما