شناسهٔ خبر: 29376880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:کشورها در برابر زورگویی آمریکا متحد شوند

صاحب‌خبر -
‌آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، بر ضرورت شکل گیری اتحاد میان کشورهای مختلف در برابر زورگویی ایالات متحده تاکید کردند‌ و گفتند: آنها با وحدت می‌توانند، دولت آمریکا را در رسیدن به اهداف خود تنها بگذارند.

به گزارش ایرنا، ایشان دیروز در ابتدای درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، افزودند: ایران اسلامی‌با وجود فشارها از سوی آمریکا از صحنه خارج نخواهد شد و بسیاری از کشورهای دنیا هم به این زورگویی و تهدیدات اعتنایی نخواهند کرد و زیر بار این دیکتاتوری وحشیانه نمی‌روند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم را بشناسیم تا گرفتار خطا و اشتباه نشویم، گفتند: اگر فکر می‌کنیم در این دنیا حقوق بشر و عدالت حاکم و مطالبه حقوق از طریق سازمان ملل امکانپذیراست، این تصور اشتباه است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که دیکتاتوری وحشیانه بر دنیا حاکم است،افزودند: این دیکتاتوری، ایران را مزاحم منافع خود می‌داند و با فشارهای مختلف از جمله تحریم‌های نفتی، جلوگیری از سوخت رسانی به هواپیماها و ورود دارو و مواد غذایی به کشور به دنبال بیرون راندن جمهوری اسلامی‌از میدان است.

ایشان ایران را کشوری مستقل، عزتمند و آبرومند دانستند و گفتند: درشرایط کنونی یک کشور، خود را حاکم بر تمام منافع سایر کشورها می‌داند و به خود حق می‌دهد تا با فشار به دولت‌ها و ملت‌ها منافع خود را دنبال کند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: رئیس جمهوری آمریکا حق ندارد خود را ارباب همه دنیا بداند و برای بانک‌ها، موسسات، شرکت‌ها و دولت‌ها خط و نشان بکشد و همه را برده خود بداند.

ایشان گفتند:در زمان جاهلیت اعراب به هر قراردادی که منعقد می‌کردند، احترام می‌گذاشتند ولی در شرایط کنونی شاهدیم که کشوری هر قراردادی را امضا می‌کند بعد یک طرفه آن را لغو می‌کند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که مذاکره با چنین طرف بدعهد و دیکتاتوری، معنا ندارد، گفتند: محدودیت سپاه پاسداران و توان موشکی و همچنین خروج از سوریه از جمله مسائل نامربوط و غلطی است که هدف آمریکا از مذاکره مجدد با ایران است.

ایشان تاکید کردند: در چنین دنیایی راهی جز قوی شدن نداریم، چراکه در مقابل زورگو باید زورمند شد.‌

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی هم دفاع از مردم مظلوم فلسطین و فریاد علیه جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی را وظیفه دینی همه مسلمانان عالم دانستند.

ایشان دیروز در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به جنایت‌های اسرائیل در فلسطین افزودند: فلسطین متعلق به تمام مسلمان است و تا زمانی که اسرائیل در منطقه است ظلم و طغیان وجود دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که در برابر جنایت‌ها علیه مسلمانان فلسطین، بحرین و یمن نباید سکوت کرد، گفتند: باید با فشار بر سازمان‌های بین المللی به دنبال توقف این جنایت‌ها علیه مسلمانان در کشورهای مختلف بود.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به شرایط بحرین، گفتند: شاهد سلب تابعیت از علمای بحرین و ظلم به مسلمانان توسط حاکمان این کشور هستیم که نباید سکوت کرد.ایشان با تاکید بر ضرورت استمرار فرهنگ عاشورا در زندگی و جامعه، افزودند: فرهنگ عاشورا، مبارزه با ظلم و خواسته مردم هم از مسئولان مبارزه قاطعانه با ظلم و فساد است‌.

ایشان با بیان این که حضور حماسی و گسترده مردم در اربعین حسینی(ع) ثابت کرد که مردم با وجود تمام مشکلات در میدان حضور دارند، گفتند: اربعین همایشی بزرگ از قدرت اسلام و شیعه است که میلیون‌ها دلداده اهل بیت(ع) این حماسه عظیم را رقم زدند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: اگر از این اجتماع عظیم به درستی استفاده شود، دشمنان نمی‌توانند در برابر اسلام صف آرایی کنند و مسلمانان جهان را در فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی‌به خاک و خون بکشند.

برچسب‌ها:

نظر شما