شناسهٔ خبر: 29374670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

لایحه CFT ‌با حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود

صاحب‌خبر -
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (‌CFT) یکشنبه آینده‌‌ با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، نماینده شورای نگهبان و دستگاه های ذیربط در این کمیسیون بررسی می شود.

علی نجفی خوشرودی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت:در این جلسه، مسئولان و نهادهای دستگاه های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی رئیس جمهوری و دستگاه های امنیتی حضور می یابند و به احتمال زیاد در حاشیه این جلسه درباره اظهارات اخیر ظریف در مورد پولشویی گفتگو می کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ادعای یکی از نمایندگان عضو این کمیسیون درمورد ترجمه اشتباه لایحه CFTو این که ترجمه جدیدی باید به مجلس ارائه شود، گفت: بعید می دانم این اتفاق افتاده باشد، سندی به این مهمی آن هم در دستگاه های مهم مانند وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی رئیس جمهوری بررسی شده، بعید است که اشتباه ترجمه شده باشد.

نجفی خوشرودی ادامه داد: متن اصلی این کنوانسیون به زبان انگلیسی موجود است، این متن که به زبان دیگری به جز انگلیسی نیست، همگان می توانند آن را مشاهده کنند و این کاملا مشخص است.

برگزاری نشست برای بررسی راهکارهای مقابله با تحریم همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بسته پیشنهادی این کمیسیون برای مقابله با تحریم ها آماده شده است، گفت: نشست مشترک وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و مدیران ارشد نظام بانکی با اعضای کمیته ضد‌تحریم کمیسیون اقتصادی مجلس سه شنبه هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی گفت: مجلس برای مقابله با دور جدید تحریم های آمریکا از ماه های گذشته اقداماتی را انجام داده و کمیته ضدتحریم کمیسیون اقتصادی مجلس راهکارهای ضد تحریمی را مورد بررسی قرار داده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در مقابله با تحریم ها، ادامه داد: سیاست آمریکا در به صفر رساندن فروش نفت ایران شکست خورده و با توجه به پیشنهاد مجلس، بورس نفت راه‌اندازی شده که اقدام خوبی است و این روش جدید فروش نفت در کنار روش های قبل لحاظ شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: جلسه مشترکی در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران ارشد نظام بانکی و اعضای کمیته ضد تحریم کمیسیون، سه ‌شنبه هفته آینده با هدف بررسی راهکارهای مناسب برای مقابله با تحریم های مالی و نظام بانکی تشکیل می شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه کرد: بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی برای مقابله با تحریم ها آماده شده است و حتی در صورت لزوم موضوع قانونگذاری در این رابطه هم بررسی می شود.

وی ادامه داد: درباره پیمان‌های پولی دو و چند جانبه هم بانک مرکزی اقداماتی انجام داده و این موضوع هم در جلسه مشترک بررسی می شود.

پورابراهیمی یادآور شد: استفاده از ارزهای دیجیتال یکی از راهکارهای مقابله با تحریم ها است و در جلسه مشترک با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد این راهکار مورد بررسی قرار می گیرد. تلاش می شود تا نظام بانکی در مقابله با تحریم های موفق شود.

برچسب‌ها:

نظر شما