شناسهٔ خبر: 29374613 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۳۰۰۰ مزدور و فرماندهان ائتلاف عربستان در رشته حملات نیروهای یمنی کشته و زخمی شدند

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: سلسله حملات هدفمند و سنگین نیروهای یمنی علیه مزدوران و نظامیان ائتلاف سعودی در تازه ترین درگیری های اطراف بندر«الحدیده» و دیگر مناطق نبرد، به کشته و زخمی شدن دست کم ۳۰۰۰ مزدور و فرمانده ارشد ائتلاف عربستان انجامید.

سخنگوی ارتش و انصارالله یمن در این رابطه از کشته و زخمی شدن شدن دست کم ۳۰۰۰ مزدور و فرمانده ارشد ائتلاف سعودی و انهدام بیش از ۳۰۰خودروی نظامی آنها در سلسله عملیات نیروهای یمنی در جبهه‌های مختلف این کشور از جمله در اطراف شهر«الحدیده» طی ۱۲روز گذشته خبر داد.

«یحیی سریع» اعلام کرد:نیروهای ارتش یمن و انصارالله ، این روزها در جبهه‌های مختلف به ویژه در ساحل غربی (جنوب الحدیده) ، به دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند.

وی گفت: طی ۱۲روز، بیش از ۸۶۷نفر از مزدوران و فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی در جبهه‌های مختلف یمن کشته و بیش از ۲۱۵۰مزدور دیگر نیز زخمی شدند.سخنگوی ارتش یمن افزود: فقط ۱۲۲۴مزدور ائتلاف متجاوز از جمله ۲۰فرمانده و ۳۳مزدور سودانی در جبهه ساحل غربی (جنوب الحدیده) کشته و زخمی شدند.وی درباره آینده جنگ‌ «الحدیده» گفت : نیروهای ارتش یمن و انصارالله از تاکتیک‌های نظامی و امکانات زیاد و توان بالایی برای شکست متجاوزان برخوردارند.

از طرفی، همزمان با این اظهارات، ارتش یمن در عملیاتی سنگین در ساحل غربی توانست دهها نفر از نیروهای مزدور ائتلاف سعودی و اماراتی را از پا درآورد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین طی عملیاتی نفوذی در استان «جیزان» عربستان، دهها نفر از متجاوزان و مزدوران سعودی را کشته و زخمی کردند.

یگان موشکی ارتش یمن نیز یک فروند موشک «زلزال ۲»را به سوی یک پایگاه نیروهای ائتلاف سعودی در «مأرب» شلیک کرد.در چنین شرایطی، هشت غیرنظامی یمنی از جمله شماری زن و کودک بیگناه در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به جاده‌ای در منطقه «الجراحی»، واقع در استان «الحدیده» کشته شدند.

نظر شما