شناسهٔ خبر: 29372656 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چه تاجی به سر فوتبال زده اید - حمیدرضا خلیقی*

شیراز- ایرنا- درحالی که شمارش معکوس برای ترک بازنشستگان درمناصب مختلف شغلی به ویژه در ورزش آغاز شده است و تنها چهار روز از این ضرب الاجل باقی مانده، فوتبالی های بازنشسته اصرار بر ماندن دارند و باید پرسید مگر چه تاجی به سر فوتبال زده اید که دست برنمی دارید؟

صاحب‌خبر -

سال هاست که چماقی به نام تعلیق بر سر فوتبال ایران فرود آورده اند تا از این راه در مقام خود باقی بمانند که در آن هم پول، هم شهرت و هم سفر های بی شمار خارجی است.
این سئوال جای پرسش دارد، مگر می شود فدراسیونی با پول دولت ارتزاق کند اما قانونگذار اجازه نداشته باشد در اجرای قانون کشورش دخالت کند؟
مگر این فوتبال چه دارد که حاضر نیستید جای خود را به اشخاص جوان، تحصیل کرده و تشنه خدمت با ایده های نو بدهید و آنگاه برای ماندن متوسل به فیفا می شوید و از همان ابزار خیالی (چماق تعلیق) که اساسنامه آن نه به تایید هیات دولت رسیده و نه فیفا آن را تایید کرده است، برای بقا به هر قیمتی استفاده می کنید؟
از زمانی که بحث عدم بکارگیری بازنشستگان کلید خورد و کار جدی شد، آنهایی که حاضر نیستند با هیچ قیمتی پست خود را ترک کنند متوسل به ابزارهای مختلف از جمله استفاده از جانبازی شدند و تلاش کردند درصد خود را بالاببرند که این امر هم ره به جایی نبرد.
حال که دیگر دستشان از حربه استفاده از امتیاز جانبازی کوتاه مانده؛ متوسل به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا شده اند که ایهاالناس بشتابید که دولت دارد در کار فدراسیون فوتبال دخالت می کند.
این فوتبالی که هیچ چیز ندارد و هنوز حرفه ای نشده و بهترین باشگاه هایش از پول بیت المال استفاده می کنند و در بعد فنی تیم ملی هم چشمانمان را به پارک کردن اتوبوس کی روش برابر هم تیم های مطرح و هم تیم های ضعیف دلخوش کرده ایم همان بهتر که تعلیق شود.
فدراسیونی که نتواند جلو رفتار های نامتعارف سرمربی پرتغالی تیم ملی و دست اندرکاران آنها در توهین به بزرگان فوتبال و فرهنگ ما را بگیرد با این همه هزینه های سرسام آور و بدون گرفتن نتیجه دوباره می گویم همان بهتر که تعلیق شود و حرمت ها و قداست ها شکسته نشود.
اجرای قانون برای همه لازم و اجراست و مگر می توان از چراغ قرمز عبور کرد؟ بهتر است خودتان استعفا دهید چرا که اینگونه ماندن ها هم ارزشی ندارد و انسان را دچار شک و شبهه می کند که این فوتبال چه چیزی دارد که می خواهید برای ماندن در آن از چراغ قرمز عبور کنید و متوسل به فدراسیون جهانی فوتبال می شوید.
در کشوری که همه فوتبالش دولتی است بنابراین حق دولت است که بخواهد برای پولی که هزینه می کند در آن دخالت کند.
شما برای این فوتبالی که فساد در آن اظهر من الشمس بوده و سال هاست پرونده فساد در فوتبال در کمیسیون اصل 90 مجلس در حال خاک خوردن است، چه کرده اید؟ معلوم می شود در پشت پرده مافیایی فعال است که برای ماندن در پست ریاست آن به هر دری حتی تعلیق و تحریم می زنید تا دیو فساد پا بر جا بماند.
اینکه گفته می شود در آستانه جام ملت های آسیا اجازه ندهید فوتبال ایران تعلیق شود، امری فراتر از قانون می خواهد جلوی ماندن به هر قیمتی را بگیرد، در جام ملت هایی که برابر شرقی ها و حتی غرب آسیا نتیجه نمی گیریم بهتر است تعلیق شود.
یک ماه و 26 روز از ابلاغ این قانون به دستگاه های اجرایی می گذرد و تنها چهار روز دیگر فرصت باقی است تا بازنشسته ها پست خود را ترک کنند و جای خود را به جوانان تازه نفس بدهند.
همزمان با ابلاغ این قانون، مقامات وزارت ورزش و جوانان شمار رئیسان بازنشسته فدراسیون ها را 12 نفر عنوان کردند که تاکنون روسای فدراسیون های ناشنوایان، سه گانه، قایقرانی، جودو، چوگان و هندبال از سمت خود استعفا کردند و «بهرام شفیع» رئیس فدراسیون هاکی نیز از دنیا رفت تا هفت رئیس پست خود را ترک کرده باشند.
روسای فدراسیون های فوتبال، والیبال، کاراته و ورزش های همگانی هم در میان بازنشستگان نام برده می شوند اما هنوز پست خود را ترک نکرده اند.
----------------------------------
* خبرنگار ایرنا در استان فارس

نظر شما