شناسهٔ خبر: 29371576 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خیز نمایشگاه کتاب کامیاران برای تحقق شعار سال

سنندج - ایرنا - اولین نمایشگاه کتاب کامیاران در حالی گشایش یافت که مسئولان برگزاری، بزرگترین هدف خود را از برپایی نمایشگاه تحقق شعار سال (حمایت از تولید کالای داخلی) اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه روز چهارشنبه در محل فرهنگ سرای کامیاران و در راستای حمایت از کالای داخلی با حضور فرماندار، مسئولان شهرستانی و دوستداران کتاب بر پا شد.
در راستای تحقق شعار سال این نمایشگاه با حضور ناشر استانی (آمیار) به مدت یک هفته از 23 تا 30 آبان در این محل دایر است.
فرماندار کامیاران در آیین افتتاح نمایشگاه گفت: نهادینه نشدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب گریبان گیر شدن جامعه با آسیب های که در فضای مجازی در کمین جوانان است، می شود.
مسعود الماسی تمام نهادهای فرهنگی را در مقابل این امر مهم مسئول دانست و افزود: آموزش و پرورش و داشنگاه ها به دلیل اهمیت جامعه هدفی که دارند بیشترین سهم از این مهم را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه جامعه کنونی نیازمند خود انتقادی است، اظهار داشت: این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه با قدم گذاشتن در مسیر اصلاحات فرهنگی کتاب ها را میزبان خانه ها کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران نیز در سخنانی گفت: این نمایشگاه با 5 هزار جلد کتاب در 150 عنوان در موضوع های ادبی، مذهبی، روانشناسی، تاریخی، کودک و نوجوانان دایر شده است.
زبیر حسین پناهی با اشاره به اینکه مهمترین هدف این نمایشگاه حمایت از کالا و تولید کننده داخلی است، افزود: با همکاری ناشر استانی آمیار و ارشاد اسلامی کامیاران این نمایشگاه برپا شده و کتاب های عرضه شده نیز با تخفیف 25 درصدی به دوستداران کتاب و مطالعه عرضه می شود.
وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه ها نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم و خانواده ها دارد، تاکید کرد: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته از ساعت 8 صبح تا 18 شب میزبان عموم علاقمندان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران با بیان اینکه کتاب تنها راه پرورش اندیشه انسان است، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون این اداره در راستای فرهنگ کتابخوانی بیش از 120 میلیون ریال کتاب به مناسبت های مختلف هدیه داده است.
حسین پناهی گفت: اهدای کتاب، نشست های کتابخوان، تجلیل از نویسندگان پیشکسوت وجوان، بازدید از کتابفروشی های سطح شهر و کتابخانه کانون های مساجد و کتابخانه زندان، به صدا درآمدن زنگ کتابخوانی در مدارس، حضور کارشناسان حوزه کتاب در مدارس و نشست هم اندیشی نویسندگان شهرستان با فرماندار از دیگر برنامه های این شهرستان در هفته کتاب است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان کامیاران هشت کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد سه کتابخانه در شهر کامیاران، یک کتابخانه در شهر موچش و چهار کتابخانه دیگر در روستاها فعالیت می کنند.
آمار کتاب های موجود در هشت کتابخانه عمومی کامیاران افزون بر 72 هزار جلد کتاب است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7349/9102

نظر شما