شناسهٔ خبر: 29370271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گردشگری از اولویت‌های اصلی میراث فرهنگی

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی درسفر به اراک گفت: گردشگری از اولویت‌های اصلی میراث فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: موضوع گردشگری از اولویت‌های اصلی و موضوع تخصصی سازمان میراث فرهنگی است.

خیاطیان افزود: حوزه گردشگری ظرفیت بسیار خوبی از منظر درآمدی و ارزآوری دارد و با توجه به هزینه‌ای که گردشگران در ایران صرف می‌کنند منابع ارزی بسیار خوبی را به کشور وارد می‌کنند.

وی اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های فناوری نوین اطلاعات و بستر آی تی بروکراسی اداری در سازمان میراث فرهنگی راحداقل رساند و با افزایش شفافیت موجب سلامت اداری، کاهش رانت‌ها و فساد اداری شد.

ظرفیت خوب حوزه گردشگری برای دور زدن تحریم‌ها

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت‌های خوب، مهم و اثرگذار در کشور است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت در خیلی از حوزه‌ها تحریم‌ها را دور زد.

وی قدمت استان مرکزی، منزل بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در خمین و مشاهیر و نخبگان ایران در استان مرکزی در کنار آب گرم محلات، غار نخجیر و موزه‌های اراک را از ظرفیت‌های حوزه گردشگری این استان عنوان کرد.

ضرورت راه اندازی موزه صنعت در استان مرکزی

خیاطیان با بیان اینکه امروز حتی یک موزه در کشور به نام موزه صنعت وجود ندارد اظهار کرد: این موضوع ضرورت توجه ویژه استان مرکزی برای ایجاد این موضوع را بیش از پیش روشن‌تر می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی از استان‌هایی است که به‌عنوان پایتخت صنعتی کشور مطرح بوده تصریح کرد: بنده پیشنهاد دارم که در بحث ایجاد موزه صنعت در استان مرکزی اهتمام ویژه باشد و برای تحقق آن سازمان هم کمک می‌کند.

در پایان این مراسم ایزدی به عنوان مدیر کل جدیدمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی معرفی و از خدمات حسینی مدیر کل سابق قدر دانی شد.

انتهای پیام/ج

نظر شما