شناسهٔ خبر: 29370152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۳ آبان

دیدار مدال آوران بازیهای پاراآسیایی جاکارتا با رهبری/اعدام سلطان سکه/انتخاب چهار ااستانداران جوان

استانداران جوان برگزیده شدند، بازار مسکن بعد از تحریم ها جان گرفت، اصل ماجرای پولشویی از زبان ظریف، دیدار مدال آوران بازیهای پاراآسیایی جاکارتا با رهبری، اعدام سلطان سکه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۳ آبان ماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، استانداران جوان برگزیده شدند، بازار مسکن بعد از تحریم ها جان گرفت، اصل ماجرای پولشویی از زبان ظریف، دیدار مدال آوران  بازیهای پاراآسیایی جاکارتا با رهبری، اعدام سلطان سکه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۳ آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

 

سلطان سکه و همدستش به دار مجازات آویخته شدند

سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ حکم «وحید مظلومین» (معروف به سلطان سکه) فرزند حبیب‌الله و «محمد اسماعیل قاسمی» فرزند غلامعلی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم گردیده‌ بودند، به اجرا گذاشته شد.

 

خودروسازان تقاضای افزایش قیمت خودرو را دارند/بررسی افزایش قیمت خودرو در کمیسیون صنایع

«عبدالرضا رضیان» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد قراردادهای شرکت خودروسازی سایپا گفت: در شرایط تحریمی به دلیل اینکه شرکت های خودروسازی از لحاظ قطعات وابستگی به شرکت های خارجی دارند و به دلیل عدم واردات این خودروها دچار مشکل شده اند و نمی توانند خط تولید خود را کامل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورتی اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با شرکت های خودروسازی اظهار داشت: شرکت های خودروسازی در این جلسه بحث افزایش قیمت خودرو را مطرح کرده اند و بر این مسئله تاکید داشته اند که به این دلیل است که مقداری تولید خود را متوقف کردند و خواستار افزایش قیمت بودند که البته ما برای افزایش قیمت با آنها به توافق نرسیده ایم و قرار شد با حضور وزیر صنعت در جلسه ای دیگر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

 

دولت از بابت عدم اصلاح قانون هدفمندی ضربه زیادی خورده است/اصلاح قانون در بودجه ۹۸ اولویت دولت باشد

«غلامعلی جعفرزاده» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اصلاح قانون یارانه ها در لایحه بودجه 98 گفت: هیچ کس اعتقادی به این شیوه پرداخت یارانه ها ندارد و قطعا باید این شیوه اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم باید به افرادی که به دلیل مشکلات اقتصادی کشور دچار آسیب جدی شده اند و در خط فقر قرار گرفته اند یارانه نقدی بیشتری پرداخت شود تا زندگی شان ترمیم شود و این کار با حذف دو دهک بالای جامعه انجام می شود.

جعفرزاده تاکید کرد: ما از دولت گله داریم که چرا پرداخت یارانه ها را در ادامه پرداختی که در دولت دهم انجام می شد، اجرایی کرد. قطعا دولت آقای روحانی باید این شیوه اصلاح می کرد اگر سال به سال بحث پرداخت یارانه ها را اصلاح می کرد ما الان اینجا نبودیم.

 

مقاومت فلسطين صهيونيست‌ها را متوقف و پشيمان می کند

«حسین امیرعبداللیهان»، دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با صدور بیانیه‌ای تجاوز ددمنشانه اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه که منجر به شهادت و مجروح شدن مردم بی دفاع و همچنین ویرانی مناطق مسکونی و ساختمان رادیو و تلویزیون الاقصی گردید را بشدت محکوم کرد.

«امیرعبداللهیان» تداوم محاصره غزه و محروم نمودن ملت مظلوم فلسطین از داشتن حقوق اولیه را عامل استمرار تنش در غزه دانست و بر حقوق مسلم مردم فلسطین در دفاع از «حق بازگشت» و «رفع اشغالگری» از سرزمین های اشغالی تاکید کرد.

وی توان و قدرت بازدارندگی موشکی و حمایت مردمی از مقاومت را رمز پیروزی و پایداری ملت فلسطین در مقابل اشغالگران توصیف نمود و افزود: نتانیاهو به پایان خط رسیده و مقاومت فلسطین بی تردید صهیونیست ها را متوقف و پشیمان خواهد ساخت. زمان مذاکره و عادی سازی روابط با صهیونیست های کودک کش به پایان رسیده و در مرحله جدید مقاومت فلسطین گام های مهمی برای تحقق حقوق مشروع خود و آزادی قدس بر می دارد.

 

اصل ماجرای پولشویی از زبان ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان از پولشویی در کشور گفته و حالا سیاسیونی سعی دارند آن را کتمان کنند و جناح مقابلشان در تلاش برای تائید اظهارات ظریف هستند.

 

کسب رتبه سوم بانوان جمهوری اسلامی ایران در رشته ریکرو تیر و کمان

«امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی» در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری شبستان در مورد کیفیت مسابقات تیر و کمان ارتش های جهان و سطح تیم های شرکت کننده در این مسابقات گفت: در این مسابقات شش کشور خارجی به همراه جمهوری اسلامی ایران به رقابت می پردازند.

رییس سازمان تربیت بدنی ارتش اظهار کرد: در این مسابقات قریب به 98 نفر شرکت کردند. این مسابقات در دو سطح بانوان و آقایان برگزار می شود که 58 آقا و 40 خانم در این مسابقات به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا بهترین میزبانی را از مسابقات تیروکمان ارتش های جهان داشته باشد، گفت: شاهد حضور تیم های بانوان خارجی ارتش های جهان در این مسابقات هستیم. بانوان ارتش های جهان نیز همگی با رعایت موازین جمهوری اسلامی با حجاب کامل در این مسابقات حضور یافته اند و در طی مراسم افتتاحیه نیز با حجاب کامل لباس رسمی ارتش خود را به تن داشتند.

«امیر فولادی» در مورد تعداد بانوان شرکت کننده ایرانی از نیروهای مسلح در این مسابقات گفت: 8 نفر از بانوان شرکت کننده در مسابقات بین المللی تیروکمان ارتش های جهان از ایران هستند و 32 نفر از بانوان از کشورهای خارجی در این مسابقات حضور دارند.

 

بازار مسکن بعد از تحریم ها جان گرفت/تکذیب افزایش قیمت

«مصطفی قلی خسروی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، راجع به وضعیت بازار مسکن پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه کشورمان گفت: پس از 13 آبان رکود در بازار مسکن کاهش یافته و طبق آمار دریافتی از اول فروردین 97 تا 22 آبان نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تعداد معاملات مسکن در سراسر کشور یک درصد افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ادامه داد: در این مدت نسبت به مدت مشابه سال 96، تعداد امضای مبایع نامه در کشور 19 درصد افزایش داشته و انجام معاملات مرتبط به اجاره در کشور 14 درصد کاهش یافته است.

«قلی خسروی» در ادامه هرگونه اظهار نظر راجع به افزایش قیمت مسکن در این ایام را تکذیب کرد و اظهارداشت: تغییر قیمت خاصی در بازار مسکن حتی در تهران از ۱۳ آبان و اعمال فاز جدید تحریم های آمریکا علیه کشورمان صورت نگرفته است.

 

اگر از ظرفیت‌های ملی درست استفاده شود مشکلات اقتصادی حل می شود

«حضرت آیت الله خامنه ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار مدال آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، ضمن تجلیل از افتخارآفرینی قهرمانان جانباز و معلول، این قهرمانی را نشان دهنده عزم راسخ و به‌کار انداختن ظرفیت های پنهان دانستند و خطاب به آنان گفتند: کار با ارزش شما این بود که نشان دادید اگر ظرفیت‌های مغفول در وجود انسان و یا در کشور به‌کار انداخته شود، قطعاً زمینه ساز پیشرفت و موفقیت‌های بزرگ خواهد بود.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کاروان ورزشی جانبازان و معلولان در بازیهای پاراآسیایی، ملت ایران را روسفید کرد، افزودند: «ورزش قهرمانی» برای هر کشوری یک ارزش‌افزوده است، به‌گونه‌ای که برخی کشورها برای کسب عناوین قهرمانی، حتی با وجود شعار غیرسیاسی بودن ورزش، مسائل سیاسی را در چارچوب فضای مربوط به ورزشهای قهرمانی قرار می دهند، و در ورزش قهرمانی نیز کسب مقام به‌وسیله افراد جانباز یا معلول، بیانگر یک ارزش و عزم راسخِ مضاعف است.


حضرت آیت الله خامنه ای با تقدیر از اقدام مدال آوران بازیهای پاراآسیایی در شکر این نعمت و لطف الهی خاطرنشان کردند: مشکل اصلی انسانهای طغیانگر، غافل شدن از خدا است و اینکه قهرمانان کاروان ایران بعد از کسب مدال، برای شکرگزاری این افتخار، دست به آسمان بلند و یا سجده می کردند، اقدام ارزشمندی بود که قطعاً زمینه‌ساز موفقیت‌های بیشتر خواهد شد.

 

استانداران جوان برگزیده شدند/اداره تهران همچنان با مقیمی

امروز هیات دولت ۴ استاندار جدید را به عنوان جانشین استانداران بازنشسته منصوب کرد.

بنابراین گزارش، سید سعید شاهرخی به عنوان استاندار همدان، محمدجواد فدایی به عنوان استاندار کرمان، فتح الله حقیقی به عنوان استاندار زنجان و احمدعلی موهبتی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انتخاب شدند.

شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان بوده، محمد جواد فدایی ۶ ماه گذشته را سرپرستی استانداری کرمان را برعهده داشته، فتح الله حقیقی معاون سیاسی استاندار مرکزی بوده و و احمد علی موهبتی مسئولیت فرماندار ویژه شهرستان مشهد را در کارنامه داشته است.

این در حالی است که ۱۰ استاندار دیگر نیز که مشمول اجرای این قانون می شوند هنوز جانشین خود را نشناخته و یا استعفا نداده اند.

۱۰ استانی که قرار است استانداران جدید را بشناسند عبارتند از سمنان، فارس، اصفهان، قم، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و یزد و در این میان محمد حسین مقیمی به عنوان استاندار تهران هنوز از سمت خود استعفا نداده است./

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما