شناسهٔ خبر: 29366640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لطفاً تعطیل نباشید ۱۷| آخر هفته‌ای هیجان انگیز

از تجربه سقوط آزاد تا بهشت گل‌های داوودی

در این آخر هفته می‌توانید خود را به جشنواره گل‌های داوودی دعوت کنید، انارخوران راه بیندازید، به بچه‌ها مفهوم عملی ایثار را یاد دهید و یا یک سقوط آزاد هیجان انگیز را در بگ‌جامپ توچال تجربه کنید.

صاحب‌خبر -

مجله فارس‌پلاس؛ سمیه دهقان‌زاده:  پاییز از نیمه گذشته و این روزها بیش از پیش دلبری می‌کند؛ گاه باران می زند، گاه بادهای تند و تیز آلودگی را از آسمان پایتخت جارو می‌کند، گاه ابری است و گاه بی‌لک و پاک. خلاصه که این روزها و این هوا جان می‌دهد که وقت‌های خالی و کوتاه خود را به فرصت‌های بزرگ تبدیل کنید و با هزینه کردن وقت خود، خانواده و عزیزانتان را بهتر و بیشتر ببینید و آخر هفته ای خوش را در کنار آن‌ها رقم  بزنید. البته ما هم پیشنهادی‌هایی داریم که خواندش خالی از لطف نخواهد بود.

 

در «جاده سلامتی» برای پرشی بزرگ آماده شوید

این آخر هفته که آسمان روی خوشش را به ما هدیه کرده و هوا عجالتاً در شرایطی سالم قرار دارد، بد نیست بعد از این همه مدت که پسوند «آلوده» را بار تهران کردیم، این بار بیاییم و یک دل سیر نفس بکشیم. مقصد کجاست؟ ولنجک، توچال، جاده سلامتی.

می‌توانید جمعی از خانواده یا دوستان‌تان را با خود همراه کنید و از پارکنیگ مجموعه توچال شروع کنید به پیاده‌روی و دو هزار قدم را تا ایستگاه یک تله‌کابین یا تله‌سیژ پیاده طی کنید. هم راه آسفالت است هم تا دلتان بخواهد دار و درخت و آلاچیق و چند تایی بوفه خوب و رستوران و کافه دم‌دست است. برای خستگان همیشه گروه هم البته، خودروهای برقی به راه!

اما اگر این پیاده‌روی راضی‌تان نمی‌کند و خدا را شکر قلبی سالم و استخوان‌های محکمی دارید و عاشق هیجان هستید، می‌توانید «بگ‌جامپ» توچال را تجربه کنید که هزینه خیلی زیادی هم ندارد.

باشگاه بگ جامپ در انتهای جاده سلامتی قرار دارد، آنجا که برسید دکلی بیست و هشت متری مجذوبتان خواهد کرد و بعد از آموزش و امتحان سکوی ۶ متری، اگر امتحانتان را خوب پس دادید، سقوط آزاد از ارتفاعات بالاتر را هم تجربه می‌کنید. آدرنالین خونتان که بالا رفت، لبخند و ورزش و کوه پیمایی فراموش نشود.

 

به دنیای گل‌های داوودی بروید

اما اگر دلتان با کوه، پیاده روی و هیجان‌های عجیب و غریب نیست، خب پیشنهادی لطیف و خوش‌رایحه انتظار شما را می‌کشد؛ جشنواره گل‌های داوودی.

این جشنواره چشم‌نواز در باغ گیاهشناسی ملی ایران برپاست،  از ۹ صبح تا ۵ عصر. تا چهارم آذر فرصت دارید، پس با حوصله همراهان همدلتان را جمع کنید  و به جاده بزنید. بعد از پارک چیتگر، از ورودی پیکان‌شهر که وارد شوید، در خیابان گودرزی  به این باغ بزرگ و زیبا می‌رسید. اما اگر متروسوارید در ایستگاه ایران‌خودرو یا وردآورد پیاده شوید، از آنجا با تاکسی، اتوبوس یا پیاده همه‌جوره راه هست برای رسیدن به باغ.

حال علاوه بر انواع پوشش گل و گیاه و سبزی و رنگارنگی، به طور اختصاصی ۶۰۰ گونه از گل‌های داوودی در ۱۰۰ رنگ پیش روی شماست تا تماشا کنید، عکس بگیرید و لذت ببرید از این همه رنگ و تنوع و زیبایی، شکوهی که ذره ای از حیرت‌انگیزی خالقش را به نمایش گذاشته. فقط یادتان نرود، گل به شاخه زیباست!

نگران هزینه‌اش هم نباشید، به قدر یک غذای معمولی- ۱۵ هزار تومان یا حتی کمتر- خرج برمی دارد. در ضمن نمایشگاه فروش محصولات ارگانیک در همان جا برپاست و می‌توانید هر چه لازم دارید تهیه کنید و با این کار قدمی در جهت حمایت از این گنجینه ملی  بردارید.

 

بفرمایید صد دانه یاقوت!

کمتر کسی را می‌توان یافت که اناردوست نباشد و از خوردن این میوه بهشتی لذت نبرد. مشتاقان این دانه‌های یاقوت منظم و درهم پیچیده نه تنها در تهران و ایران بلکه در سراسر دنیا پراکنده‌اند. اما همه جای دنیا جشنواره انار و محصولاتش برگزار نمی‌شود.

از بخت بلند تهرانی‌ها تا شنبه هفته آینده  جشنواره انار و میوه‌های قرآنی در ضلع جنوبی مصلی تهران برپاست و می‌توانید بروید و از دیدن انواع انارها آن هم در حجم بالا و کیفیت خوب لذت ببرید. خرید کنید، حظ ببرید و در عین حال با انواع میوه‌های بهشتی و روش استفاده از انار در طب سنتی آشنا شوید. درضمن دریچه ای جدید از نگاه و تفکر به این میوهٔ بهشتی پیش رویتان گشوده خواهد شد.

جز جمعه که شروع کار نمایشگاه از ساعت ۱۳ است، بقیهٔ روزها از ۱۱ صبح تا ۹ شب می‌توانید به مجموعه چهل‌سرای مصلی تهران بروید و انارخوران جانانه ای را برای خود و دوستانتان فراهم کنید.

 

آش خور خانه مادربزرگ شوید!

این آخر هفته، قبل از سررسید امتحانات میان‌ترم بچه‌ها و شروع پروژه‌های دانشجویی، اگر امکانش را دارید و هنوز از نعمت داشتن پدربزرگ و مادربزرگ یا بزرگی دوست داشتنی در فامیل برخوردارید، فرصت با هم بودن را از دست ندهید. اگر امکانش بود کدبانوهای خانه، آشی خوشمزه بار بگذارند، اگر نه مردهای قدرشناس خانه، آشی پر و پیمان و خوب بخرند و بار و بندیل ببندید و همگی برای شب‌نشینی کوتاه به خانه پدربزرگ و مادربزرگ بروید، این طوری هم دیداری تازه کرده‌اید و در هوای بارانی آشی داغ نوش جان، هم  دلی را شاد کرده‌اید. در عین حال مسئولیت  پذیرایی و آماده کردن بساط غذا برای بزرگ‌ترهای خانه سبک شده است.

 

برای بچه‌ها از پدر امام زمان (عج) حرف بزنید

اگر موفق شدید و دورهمی دلچسبی داشتید، حتماً خوش‌صحبتی مطلع هم در جمعتان پیدا می‌شود، از او بخواهید بقیه اعضای خانواده و به ویژه کودکان را جمع کند و از امام حسن عسکری(ع) - که اتفاقاً همین آخر هفته مصادف با شهادت ایشان است- برایشان بگوید. از اینکه پدر امام زمان (عج) چطور زندگی کردند و چگونه شهید شدند و برای حفظ دین و رسیدنش به ما چه فداکاری‌هایی کردند. بچه‌ها دوست دارند بدانند، فقط کافیست دانسته‌های صحیح و خالص را به زبان خودشان به آن‌ها بگویید، بعدها خواهید دید که این وقت گذاشتن‌های کوچک چه فرصت‌های بزرگی را در آینده نصیب آن‌ها می‌کند.

 

حال خوش خواندن را بچشید

این هفته، هفتهٔ کتاب و کتاب خوانی است و عضویت در کتابخانه‌های عمومی رایگان است. چه خوب می‌شود اگر در نزدیک‌ترین کتابخانه منزلتان ثبت نام کنید، هم خودتان هم بچه‌ها؛ این هم‌نسلان موبایل‌های هوشمند را.

جالب است بدانید با عضو شدن در یک کتابخانه عمومی،‌ می‌توانید از امکانات همه کتابخانه‌های عمومی کشور استفاده کنید. کسی چه می‌داند شاید این گزینه‌ها انگیزه‌تان را برای کتابخوان تر شدن بیشتر کرد.

 

مشق مهربانی همراه بچه‌ها

بعد از پیوستن به جرگه کتاب‌خوان‌ها، می‌توانید به سراغ بچه‌های کوچک‌تر که همهٔ اتاقشان پر از اسباب بازیست بروید و به آن‌ها توضیح دهید برای بچه‌های هم سن و سالشان که مریض هستند و در بیمارستان، اسباب بازی لازم دارید. اجازه دهید آن‌ها خود به تنهایی یکی از اسباب بازی‌هایشان که سالم است و جذاب را انتخاب کنند و آن را به بچه‌های مریض بیمارستان هدیه دهند.

اسباب بازی‌ها که جمع شد، از شنبه تا چهارشنبه هفته بعد می‌توانید  همراه فرزندتان یا تنهایی به «جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» واقع در خیابان حجاب بروید و با اهدای اسباب‌بازی‌ها، در تجهیز اتاق‌های بازی بیمارستان‌های کودک کمک کنید و شاید در همین بین، اسباب‌بازی کودک شما به کودک کار یا بچه‌ای در بهزیستی رسید.

حالا با هزینه ای اندک، روحیه بخشش و فداکاری به شما و خانواده‌تان رسیده، این حس خوب گوارای وجودتان.

آخر هفته‌تان به خوشی و تندرستی

انتهای پیام/

نظر شما