شناسهٔ خبر: 29364218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان:

پیوست اقتصادی و گردشگری پروژه‌های شهری همدان تعریف شود

همدان - رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بر تعریف پیوست اقتصادی و گردشگری پروژه‌های شهری همدان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قراباغی ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان و نشست‌ هم‌اندیشی رؤسای شوراهای مراکز استانها و شهرداران کشور با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در گردشگری بیشترین بازده را دارد، گفت: ظرفیت‌های همدان، فرصتی بزرگ برای گردشگری کشور است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود پیوست اقتصادی و گردشگری برای تمامی پروژه‌های شهری همدان تعریف شود.

حسین قراباغی اضافه کرد: در این رویداد بین‌المللی تمام تلاش خود را پیرامون بررسی فرصتها و ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری برای معرفی شهر همدان و بهره‌مندی از این مباحث، به کار گرفتیم.

قراباغی با اشاره به نشست‌های هم‌اندیشی رؤسای شوراهای مراکز استانها و شهرداران کشور با اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری در حاشیه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری و همچنین بازدید رؤسای شوراهای اسلامی مراکز کشورها از پیاده‌راه‌ها و آرامگاه بوعلی سینا، گفت: اینگونه نشست ها و تعاملات می‌تواند در راستای انتقال تجربیات سازنده و مؤثر باشد.

وی گفت: گفت‌وگو و تبادل‌نظر با سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی، مالزی، تایلند، اسپانیا در اجلاس گردشگری همدان ۲۰۱۸ در راستای معرفی همدان و جذب سرمایه گذار و توریست صورت گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان از تدوین سیاست و برنامه‌های کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا خبر داد و یادآور شد: لحاظ کردن پیوست اقتصادی و گردشگری برای هر پروژه شهری از جمله تأکیدات است و تمامی اقدامات بویژه بودجه ریزی سالیانه باید بر اساس مطالعات و کارشناسی شده، انجام شود.

قراباغی با بیان اینکه مقرر شده بسته های حمایتی برای سرمایه گذاری آماده شود، افزود: سازمان سرمایه گذاری شهرداری هم اکنون در حال تدوین و تهیه این بسته حمایتی است.

وی با تأکید بر اولویت بندی اجرای پروژه ها، گفت: الگوبرداری از فرصت های سرمایه گذاری سایر شهرها و کشورها و بومی سازی این الگوها از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما