شناسهٔ خبر: 29363423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2هزار نفر در کلاسهای حفظ قرآن شرکت کردند

همدان- ایرنا- رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: امسال برای هفتمین سال پیاپی طرح حافظان قرآن برگزار شد که در کلاس های این طرح نزدیک به 2 هزار نفر شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید علی حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه وقف افزود: امسال در طرح حفظ مجازی قرآن که مرکز آن در امامزاده عبدالله (ع) شهر همدان قرار دارد، 700 نفر شرکت کردند.
وی اظهار داشت: همچنین در ایام اربعین امسال 10 هزار نفر در در حسینه چهارده معصوم (ع) واقع در بلوار نجفی اسکان داده شدند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در کنار این حسینه موکب حضرت زینب (س) برپا شد و به 40 هزار زائر در مسیر برگشت از کربلا خدمت رسانی شد.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد ریال و در یک سال گذشته 2 میلیارد ریال برای درمان بیماران پروانه ای، سرطانی و صعب العلاج 32 روستای همدان هزینه شده است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: در یک سال گذشته 60 نفر برای نخستین بار توسط اوقاف و امور خیریه به مشهد مقدس اعزام شدند.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در طرح «دست های آسمانی» 500 میلیون ریال سبد کالا در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت افزود: در طرح «مهر تحصیلی» 200 میلیون ریال نوشت افزار تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمند مناطق محروم قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در طرح «پیوند آسمانی» 150 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به جوانان اهدا شد اظهار داشت: در یک سال گذشته 350 میلیون ریال برای کمک هزینه طلاب اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: در طرح «نشاط معنوی»، تابستان امسال 700 میلیون ریال برای اوقات فراغت دانش آموزان در آستان امامزادگان در نظر گرفته شد.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان تاکید کرد: در یک سال گذشته پنج وقف جدید به ارزش 6 میلیارد ریال در این شهرستان صورت گرفت.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه حسینیه امامزاده محسن با اعتبار 2 میلیارد و 200 میلیون ریال ساخته شد افزود: در کنار این حسینیه 40 چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی تخریب، تجهیز و بازسازی امامزاده گرجی و امامزاده قاسم روستای انصارالامام را از دیگر اقدامات اوقاف همدان دانست و اظهار داشت: سرای حاج سفرخان همدان با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و با همکاری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مرمت، بازسازی و کف سازی شد.
از 15 تا 24 آبان به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
9904/2087

نظر شما