شناسهٔ خبر: 29363109 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دریافت مجوز برای سه کتابخانه در دست اقدام؛

فعالیت ۷کتابخانه مجوز دار در مساجد ساوه

مسول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه ساوه از فعالیت ۷کتابخانه مجوز دار در مساجد این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی کارکن، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: هم اکنون در مناطق شهری و روستایی ساوه 7 کتابخانه مجوز دار طاها، سلمان فارسی، ابوذر، شهدای آوه، ثارالله(ع)، شهدای جوشقان و غدیر در حال فعالیت است.

 

مسول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه ساوه از وجود 10هزار جلد کتاب با عناوین مختلف در 7 کتابخانه  مجوز دار این شهرستان خبر داد و افزود: یکهزار و400 نفر عضو از کتب موجود در این کتابخانه ها استفاده می کنند.

 

وی تصریح کرد: رایزنی برای مجوز دار کردن سه کتابخانه در کانون های حضرت قائم(عج)، شهید آوینی و کانون ثامن الحجج(ع) نورعلی بیگ با تجهیز و اهدای کتاب به این کتابخانه ها در حال انجام است.

 

کارکن ادامه داد: در هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار ضمن بازدید کتابخانه های کانون ها، از کتابداران برتر کانون های مساجد با اهدای لوح و هدیه تقدیر می شود.

 

این مقام مسئول از برگزاری مسابقات کتابخوانی بین علاقمندان به مطالعه خبر داد و گفت: این مسابقات از بین کتبی که بیشتر طرفدار دارد برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل می شود.

 

مسول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه ساوه افزود: کتابخانه های کانون های فرهنگی  هنری مساجد تنها اماکن فرهنگی هستند که در دورترین روستاها دایر شده و در حال فعالیت هستند؛ همچنین خانواده ها می توانند بدون دغدغه فرزندانشان را با آسودگی به این اماکن جهت مطالعه هدایت کنند.

 

نظر شما