شناسهٔ خبر: 29359972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

توکلی: حرف ظریف درباره پولشویی خطا بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از آدم با تجربه‌ای مثل آقای ظریف خیلی بعید بود این خطا را بکند و با اینکه خودش گفته که من نمی‌توانم رقم بدهم ولی باز رقم بدهد و اذهان جامعه را مشوش کند؛ از ایشان انتظار داریم که گفته‌های خود را تصحیح کند.

صاحب‌خبر -

اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره پولشویی با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی نمایندگان مجلس‌، کارشناسان و.. مواجه شد و بسیاری ادعاهای او را بازی در زمین دشمن دانستند.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این راستا در گفت وگو با اعتمادآنلاین گفت: تعیین رقم از سوی ظریف گرا دادن به دشمن بود.

او بخش اول صحبت‌های ظریف را درست و قابل دفاع خواند و گفت: ابتدای صحبت‌های آقای ظریف که خیلی از مخالفت‌ها را صادقانه توصیف کردند، درست است؛ یعنی کثیری از کسانی که با این لوایح مخالفت می‌کنند، نگران هستند و از سر دلسوزی این حرف را می‌زنند.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت تاکید کرد: البته حتماً کسانی که اهل فساد هستند چون شبکه‌ای شده‌اند و سازمان‌یافته عمل می‌کنند هم تلاش می‌کنند که با لایحه‌ای که پولشویی را محدود می‌کند، مخالفت شود. این هم حرف درستی است که آقای ظریف گفته است.

توکلی در ادامه افزود: اما وزیر خارجه نباید به چیزهای موهومی اشاره می‌کرد و بگوید در ایران هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌شود. این تعیین مبلغ و گفتن هزاران میلیارد، معنی‌اش این است که ما به دشمن گرا می‌دهیم.

او ادامه داد: از آدم با تجربه‌ای مثل آقای ظریف خیلی بعید بود این خطا را بکند و با اینکه خودش گفته که من نمی‌توانم رقم بدهم ولی باز رقم بدهد و اذهان جامعه را مشوش کند؛ از ایشان انتظار داریم که گفته‌های خود را تصحیح کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصمیم مجمع درباره لایحه CFT بیان کرد: اکنون در مجمع تشخیص مشغول بحث درباره CFT هستیم اما گرایش عمومی این است که با شرط‌هایی که مجلس گذاشته و با در نظر گرفتن مصالح ملی، شاید پذیرفته شود.

نظر شما