شناسهٔ خبر: 29352383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خانواده و نظام آموزشی دو عامل مهم برای ترویج فرهنگ مطالعه است

شهردار کرمان گفت: دو عامل خانواده و نظام آموزشی می تواند حوزه مطالعه را تقویت کند و از طرف دیگر اگر هزاران کتابخانه ساخته شود اما رویکرد افراد نسبت به مطالعه تغییر نکند، کتابخوانی گسترش پیدا نمی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مهران عالم زاده، شهردار کرمان امروز ( 22 آبان ) در نشست هم اندیشی صاحبنظران و علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی در محله های کرمان با اشاره به اینکه بدون مطالعه نمی توانیم به توسعه یافتگی دست پیدا کنیم، افزود: دو عامل خانواده و نظام آموزشی می تواند حوزه مطالعه را تقویت کند از طرف دیگر اگر هزاران کتابخانه ساخته شود اما رویکرد افراد نسبت به مطالعه تغییر نکند کتابخوانی گسترش پیدا نمی کند.

 

وی با بیان این مطلب که خانواده ها باید از خود سوال کنند که برای ترویج فرهنگ کتاب در میان فرزندان خود چه کاری کرده اند؟ ابراز داشت: واقعیتی که در حوزه نظام آموزشی کشور وجود دارد این است که مطالعه به عنوان یک ارزش تلقی نمی شود و فرزندان ما با عشق مطالعه نمی کنند لذا تا هنگامی که به پرورش توجه نکنیم در این زمینه به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نمی کنیم.

 

عالم زاده با اشاره به اینکه ما به فضا و زیرساخت های لازم جهت ترویج فرهنگ مطالعه نیز نیاز داریم، عنوان داشت: واقعیت این است که از ظرفیت های موجود علمی و آموزشی استفاده درست نمی شود لذا ضرورت ساخت مکان های جدید در امر کتابخوانی نیز وجود ندارد.

 

وی با بیان این مطلب که شناخت کتاب خوب و محتوای مفید نیز بسیار مهم است، ادامه داد: یکی از عوامل ترویج فرهنگ مطالعه داشتن فرصت و زمان لازم است که در این راستا حاکمیت باید راهکارهای لازم را ارائه دهد.

 

شهردار کرمان با اشاره به اینکه شهرداری ها در خیلی از زمینه ها می توانند با تصویب انجمن شهر وارد شده و فعالیت کنند، افزود: هیچ کار عمرانی در شهر محقق نمی شود مگر اینکه به پیوست فرهنگی آن توجه شود.

 

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار براین شد که اتوبوسی به عنوان کتابخانه تجهیز و وارد محله های مختلف شهر کرمان شود و در میان اقشار مختلف جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان حضور پیدا کند.

 

 

نظر شما