شناسهٔ خبر: 29352016 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه فرهنگی

صاحب‌خبر -
بررسی ترجمه‌های عربی از آثار مولوی

نشست بررسی‌ ترجمه‌های عربی از آثار مولوی توسط مرکز اسناد فرهنگی آسیا برگزار می‌شود.

در نخستین نشست اندیشه‌ورزان ایرانی در جهان عرب، دکتر محمدرضا موحدی در این باره سخنرانی خواهد کرد.

این نشست روز شنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۰ صبح در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

رساوارونه، درسالن شهرزاد به روی صحنه می‌رود

به گزارش برنا، نمایش «رساوارونه» به کارگردانی شیوا سرمست در سالن ۳ شهرزاد به مدت ۱۵ شب تا ۲ آذر به روی صحنه می‌رود.

پس از درگذشت حسین حماسی یکی از بازیگران اصلی این نمایش، به تازگی یعقوب صباحى به جمع بازیگران این اثر پیوسته است.

این نمایش درباره تأثیر رسانه بر انسان معاصر است، روایتى است از سرگشتگى انسان هاى امروز که أسیر رسانه ها هستند به طورى که به دریچه هاى آگاهى شان خوراک واقعیت هاى ساخته شده تزریق مى شود و هر روز از حقیقت دورتر مى شوند.

لیست عوامل ساخت و اجرای این نمایش به شرح زیر است:

کارگردان : شیوا سرمست نویسنده: حمید یونسى، بازیگران: شیوا سرمست، مجید چنگیزیان، حمید یونسى و یعقوب صباحی

علی‌اصغر شاه‌زیدی از آواز ملی ایران می‌گوید

بیست و هفتمین نشست «آیین آواز» با حضور علی‌اصغر شاه‌زیدی

ـ خواننده و مدرس مکتب آوازی اصفهان ـ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این ردیف‌دان و مدرس باسابقه همچنین در بخشی دیگر از نشست قرار است آوازی را به همراه کمانچه هادی منتظری اجرا کند.

نشست آیین‌ آواز از ساعت ۱۸سه‌شنبه ۲۹آبان در فرهنگسرای ارسباران شکل می‌گیرد و در آن، شاه‌زیدی درباره هنر آواز ملی ایران سخن خواهد گفت.

نشست تخصصی آموزشی آیین آواز با هدف تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان عرصۀ آواز ملی ایران و همچنین ارائه بحث‌ها و سخنرانی‌های تخصصی شکل گرفته و سومین سال فعالیت خود را می‌گذراند.

یکی از اهداف برگزارکنندگان «آیین آواز» معرفی آوازخوانان برجستۀ جوان و میانسال به جامعه هنری است. فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان واقع شده و ورود به سلسله نشست‌های آیین آواز برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان خواهد بود .

نمایشگاه گروهی «پاره های خیال» در موزه فلسطین

آیین گشایش نمایشگاه «پاره های خیال» با حضور هنرمندان و علاقه مندان هنرهای تجسمی سه شنبه ۲۲ آبان از ساعت ۱۶تا۱۹ برگزار خواهدشد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صبا وابسته به فرهنگستان هنر،در این نمایشگاه ۳۱ هنرمند ۵۱ اثر خود را در حوزه های مختلف هنرهای تجسمی در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

نمایشگاه پاره های خیال تا ۳۰ آبان همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برپا خواهد بود. علاقمندان جهت دیدار از این نمایشگاه می توانند به خیابان ولیعصر (عج) خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران مظفر، شماره ۷۴ ، موزه هنرهای معاصر فلسطین مراجعه کنند.

تماشاخانه مهر میزبان «همین حوالی» می‌شود

نمایش «همین حوالی» به کارگردانی رضا بهرامی با پیام تبلیغاتی «حمایت از تئاتر مستقل و ایرانی» ۲۱ آبان‌ در تماشاخانه «مهر» روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نمایش «همین حوالی» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی با پیام تبلیغاتی «حمایت از تئاتر مستقل و ایرانی» از روز دوشنبه ۲۱ آبان، ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.

امیر عدل‌پرور، حمیدرضا ملاحسینی، احسان مجیدی، فهیمه معین، روژینا ابراهیمی، کامبیز نیک آمیز، حانیه حافظی و نوشین مینایی‌فرد در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش «همین حوالی» از ۲۱ آبان تا ۲۱ آذر، هر روز ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ اجرا می‌شود.

موزه گرافیک از امروز میزبان طراحان حروف «چک» می‌شود

نمایشگاه «تایپو ۹۰۱۰» با مشارکت سفارت جمهوری چک در ایران در موزه گرافیک برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه شاهد نمایش آثاری از طراحان حروف کشور «چک» خواهیم بود که در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی توسط هنرمندان معاصر گرافیک این کشور ارائه شده است.

این نمایشگاه با همکاری سفارت جمهوری چک و انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به نام نمایشگاه «تایپو ۹۰۱۰» از ۲۳ آبان‌ ساعت

۱۵ و ۳۰ دقیقه در موزه گرافیک ایران برگزار می‌شود. موزه گرافیک ایران در بزرگراه بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید، محوطه شمالی پارک پلیس، عمارت ارباب هرمز قرار دارد.

اثر برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی بر صحنه تئاتر مولوی

نمایش «باد می وزد» به نویسندگی و کارگردانی امیر نجفی از ۲۰ آبان در مرکز تئاتر مولوی اجرای خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، زهرا مهرابی و موژان کردی در نمایش «باد می وزد» به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «باد می وزد»، برنده تندیس بهترین بازیگر زن، تقدیر متن و جزو آثار برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش «باد می وزد» که تا ۱۰ آذر هر روز به جز شنبه ها در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

گشایش دومین نمایشگاه «سازخانه» با یاد محمد رضا شجریان

دومین نمایشگاه «سازخانه» که از سوی خانه موسیقی ایران برگزار می‌شود با یاد محمدرضا شجریان در خانه هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل خانه موسیقی در این مراسم که عصر دوشنبه (۲۱آبان ماه) برگزار شد، گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که موسیقی بدون ساز نمی‌تواند تبلور داشته باشد و کسانی که سازها را می‌سازند باید هنرمندانی باشند که هوش موسیقیایی دارند و زیباشناسی صوت را بدانند تا سازی ساخته و دست هنرمند نوازنده‌ای قرار بگیرد و به وسیله آن با مخاطبش حرف بزند. مراسم افتتاح دومین نمایشگاه سازخانه با اجرای گروه موسیقی تکمیل و این نمایشگاه در سالن استاد ممیز خانه هنرمندان افتتاح شد. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۵آبان ماه به خانه هنرمندان مراجعه کنند.

کارگاه ۲ روزه معماری با حضور فرامرز پارسی برگزار می‌شود

کارگاه دو روزه معماری با حضور مهندس فرامرز پارسی، معمار، مرمتگر و پژوهشگر مطالعات تاریخی معماری ایران، ۱ و ۲ آذر ساعت ۹ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مرکز به نشانی WWW.IRAC.IRمراجعه کنند.

مراسم تجلیل از خدمات علمی احمد نقیب‌زاده برگزار می شود

گروه علوم سیاسی خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری انجمن علوم سیاسی و انجمن علمی مطالعات صلح ایران مراسم تجلیل از خدمات علمی احمد نقیب‌زاده را برگزار می‌کند.

این نشست چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰ در خانه اندیشمندان علوم انسانی، خیابان استاد نجات‌اللهی، نبش خیابان ورشو برگزار می شود. قاسم افتخاری، نسرین مصفا، داود فیرحی، ابوالفضل دلاوری، قدیر نصری، علی دهباشی و سلمان صادقی زاده در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما