شناسهٔ خبر: 29351804 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور:

وحدت راهبردی ترین هدف نظام اسلامی/ کردستان این ظرفیت را دارد که پیشتاز تربیت حافظ قرآنی باشد

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن را یک مطالبه جدی عنوان کرد و گفت: کردستان این ظرفیت را دارد که پیشتاز و پیشگام تربیت حافظ قرآنی در کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام حمید محمدی، شامگاه سه شنبه در آیین اختامیه سومین جشنواره قرآن محور یه کیه تی ویژه استان کردستان اظهار کرد: گردهمایی پیام چنین برنامه ها و افرادی که پای قرآن نشسته اند، این است که  تداوم بخش جریان ابلاغ قرآن رسول الله هستند.

 

وی با اشاره به پنج ویژگی قرآن کریم عنوان کرد: قرآن کلامی خواندنی، دیدنی، شنیدنی، فهمیدنی و عمل کردنی است که این پنج خصوصیت ما را به دعوت آن فرا می خواند.

 

وی تلاوت قرآن را نقطه آغاز کلام وحی دانست و افزود: کسانی تداوم بخش رسالت رسول الله هستند که کلام وحی را با تدبر به قصد تبعیت و پیروی و اجرایی سازی تلاوت کنند.

 

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه مروجان پیام قرآنی بایستی نماد تلاوت استادانه، مدبرانه به قصد عمل به قرآن باشند، افزود: شورای توسعه فرهنگ قرآنی متشکل از سه ضلع شامل معرفت قرآنی، توسعه ایمان قرآنی و رفتار قرآنی است.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: کردستان زمانی می‌تواند مدعی شود که بهره مند از یک جامعه قرآنی است که جای جای آن در ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی، گزاره های قرآنی در آن جاری و ساری باشد.

 

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های ما احیا امر به قرآن در بین خانواده هاست، اذعان کرد: گسترش کرسی‌های تلاوت، تولید محصولات قرآنی، تبدیل کردن گزاره های نورانی و وحیانی به قالب های زیبا بخشی از ابلاغ نبوی قرآن است.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه قرائت و تلاوت قرآن جایگاه وسیعی دارد، اضافه کرد: رسالت بزرگ همراهان و دلسوزان قرآن در جامعه، تربیت حافظان و قاریان قرآنی است و نباید از آن غفلت شود.

 

حجت الاسلام محمدی، کردستان را از استان‌های هنر خیز و هنر پرور دانست و ابراز کرد: ما بایستی جوانان و آحاد جامعه را با هنر های جذاب قرآنی به سمت قرآن دعوت کنیم و با عرضه قرآن در قالب های هنری مثل تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی و صدها قالب جذاب هنری دیگر جوانان را به سمت قرآن دعوت کنیم.

 

وی مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن را یک مطالبه جدی عنوان کرد و افزود: کردستان این ظرفیت را دارد که پیشتاز و پیشگام تربیت حافظ قرآنی در کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه ما در کردستان به دنبال حافظ، حامل و عامل قرآن هستیم، بیان کرد: با خواندن، فهمیدن و عمل کردن به قرآن و تمسک به اجرایی سازی و عمل به آن، انسان به مراتب عالی می رسد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه وحدت برای نظام و امت اسلامی یک راهبرد است،  خاطرنشان کرد: مهمترین آموزه های قرآن و راهبردی ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران وحدت است.

نظر شما