شناسهٔ خبر: 29351028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزارت خارجه سوریه:

شورای امنیت اقدام فوری در قبال جنایت آمریکا در «شعفه» به عمل آورد

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار اقدام فوری در قبال جنایت ائتلاف آمریکا در روستای شعفه در دیرالزور سوریه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت امور خارجه سوریه دو نامه به دبیرکل سازمان ملل ورئیس شورای امنیت در مورد جنایتی که جنگنده های ائتلاف غیر قانونی آمریکا مرتکب شده و منجر به شهادت و زخمی شدن ۶۰ غیرنظامی در شهر شعفه واقع در حومه در الزور را ارسال کرد.

در این دو نامه آمده است: جنایت  ائتلاف نامشروع آمریکایی که به کشته و زخمی شدن بیش از غیرنظامی در روستای الشعفه در حومه دیرالزور منجر شد به فروپاشی منظومه ارزش و اصول اخلاقی که سازمان ملل بر احترام به آن از زمان شکل گیری سازمان ملل تاکید کرده، اشاره دارد و این در نتیجه نادیده گرفتن کامل آن از سوی آمریکا و متحدانش است.

وزارت خارجه افزود: سوریه مجددا از شورای امنیت می خواهد که به تعهدات خود عمل کند و اقدام جدی و فوری با هدف توقف این تجاوزات و کشتارها به عمل آورد. وزارت خارجه سوریه بر لزوم اتحاذ تدابیر لازم برای ایجاد فرایند تحقیق مستقل و بی طرف در این جنایات و محکومیت و مجازات عاملان آن تاکید کرد.

نظر شما