شناسهٔ خبر: 29348390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الزام ارائه اذن همسر برای کوهنوردی بانوان متاهل

هیات کوهنوردی خراسان‌رضوی در بخشنامه‌ای اعلام کرد که اجازه همسر بانوان متاهل برای شرکت در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی الزامی است

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،در قسمتی از این بخشنامه که به باشگاه‌های کوهنوردی ابلاغ شده آمده است:"گسترش روزافزون فعالیت‌های به اصلاح ورزشی با عناوین تورهای طبیعت گردی و کوه پیمایی به صورت مختلط که با برنامه‌های هدفمند یا کسب درآمد نامشروع نسبت به ترویج بی‌بند و باری اخلاقی، کشف حجاب بانوان و رواج بی‌حیایی و بی‌قیدی صورت می‌گیرد، منجر به ارتباطات غیراخلاقی و نامشروع مردان و زنان گردیده و فرهنگ و ریشه اصیل ایران، اسلامی و بنیان خانواده ها را هدف قرار داده است.

در یکی از بندهای بخشنامه جدید،بیان شده است که "در جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال الزامی است."

رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران درباره ممنوعیت‌هایی که برای بانوان و دختران کوهنورد در این بخشنامه آمده است، اظهار کرد: این بخشنامه متعلق به هیات استانی خراسان رضوی است. هیات این استان با همکاری اداره کل ورزش استان این بخشنامه را تهیه کرده است.

رضا زارعی خاطرنشان کرد: البته من این موضوع را تایید و یا تکذیب نمی کنم چون نمیدانم که بر اساس چه کاری صورت گرفته است. ممکن است در یک استان شرایط خاصی پیش بیاید که مسئولیت آن به عهده آن استان است.

رئیس هیات کوهنوردی خراسان رضوی هم درباره صدور این بخشنامه گفت:مدت هاست که گروه های غیر مجاز طبیعت گردی و کوهپیمایی با راه اندازی تیم های مختلط و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی موجب گلایه مندی خانواده ها و مردم روستاها و مناطقی میشوند که این گروه ها به آنجا سفر میکنند.

احمد زحمتکش افزود:برای اجرای این بخشنامه ضمانت اجرایی تعیین نشده و تنها به صورت توصیه نامه به باشگاه های مجاز زیر نظر این هیات ابلاغ شده است.

نظر شما