شناسهٔ خبر: 29340581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف:

اجازه ایجاد امامزاده جعلی داده نمی شود

مدیرکل امور اجتماعی وموسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز به هیچ وجه اجازه ایجاد امامزاده جعلی داده نمی شود مگر از صدها سال پیش باشد چرا که امروز برخی می خواهند خرافات را ترویج دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ولی الله عادلی امروز (22 آبان) در همایش یاوران وقف و نکوداشت آیت الله محمد حسن هردنگی اظهار کرد: عرصه وقف از ماندگارترین کارهای خیر است.

 

وی با بیان اینکه در گذشته هر قوم و ملتی که قوای جسمانی بیشتری داشت بر دیگران برتر و حکومت می کرد، گفت: بشر رشد و تکامل کرد و از این مرحله گذشت و به مرحله ای رسید که برتری به علم و دانش بود و سپس در مرحله بعد ملاک برتری انسان ها اخلاق مداری شد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مهمترین راز محبوبیت اهل بیت علیه السلام اخلاق مداری است، افزود: امروز در دنیا دلیل آشفتگی و پریشانی ابرقدرت ها و صاحبان تسلیحات نظامی همین اصل است که مردم از ملت و حکومت های تبعیت می کنند که صاحب اخلاق و ارزش هستند.

 

حجت الاسلام عادلی با تاکید بر اینکه قدرت پوشالی امریکا و ابرقدرت ها رو به افول است، ادامه داد: دشمن بسیار تلاش کرد تا حضور مردم در اربعین حسینی را کمرنگ کند اما مردم بخاطر فضائل اخلاقی و ارزشمند اهل بیت علیه السلام حضور باشکوهی در اربعین و مراسم عزاداری حسینی داشتند.

 

وی با بیان اینکه دلیل گرایش مردم دنیا به حکومت اسلامی فضائل اخلاقی است، گفت موقوفات یکی از دلایل آن همین ترویج و احیای فضایل اخلاقی در جامعه بوده است.

 

مدیرکل امور اجتماعی وموسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: هرکاری برای رضای خداوند باشد خیر است و یکی از ویژگی های وقف نسبت به کارهای خیر ماندگاری وقف است.

 

حجت الاسلام عادلی به تمام خیران تاکید و توصیه کرد تا برای کارهای خیر از جمله مدرسه سازی و بیمارستان سازی وقف نامه بنویسند و ثبت کنند تا دستخوش تغییر و تبدیل ها نشود.

 

به گفته وی امسال از محل موقوفات بیش از 40 هزار کیف و لوازم تحریری بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است لذا وقف موجب زنده ماندن نام واقف می شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی وموسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وجود حدود 100 بقعه متبرکه و امامزاده در خراسان جنوبی، گفت: در کشور حدود 8 هزار بقعه و امامزاده وجود دارد اما امروز به هیچ وجه اجازه ایجاد امامزاده جعلی داده نمی شود مگر از صدها سال پیش باشد چرا که امروز برخی می خواهند خرافات را ترویج دهند.

 

حجت الاسلام عادلی عنوان کرد: موقوفات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار افزایش یافته اما به لحاظ کیفیت تفاوت دارد و به اندازه مالکیت های قدیم نیست.

 

نظر شما