شناسهٔ خبر: 29338543 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خط و نشان محققان دانشگاه تهران برای تحریم‌ها/ عرضه دستاوردهای پزشکی

دانشجویان دانشگاه تهران دستاوردهای خود در حوزه پزشکی را به معرض نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نمایشگاه دستاوردهای پزشکی دانشگاه تهران در دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه برگزار شد. در این نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پزشکی به نمایش گذاشته شد.

دانشجویان که صفر تا صدِ برگزاری این نمایشگاه را برعهده داشتند در این نمایشگاه، دستاوردهایی از حوزه تجهیزات گرفته تا دارویی را ارائه کردند.

* آفتین ژل

یکی از دستاوردهای عرضه شده در این نمایشگاه ژلی است که سبب التیام فوری آفت دهان می‌شود.

زمان درمان از طریق این ژل تنها ۲۰ ثانیه است و فقط یک بار از این ژل استفاده می‌شود، به طوری که فرد سر سرنگ را باز کرده و به اندازه یک قطره از آستین ژل بر روی یک گوش پاکن قرار داده و آن را بر روی ناحیه آفت می‌گذارد.

این محصول از سوی شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد تجهیزات و زیست مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه شد.

* کیت تست‌های بیوشیمیایی

در این نمایشگاه یکی از شرکت‌ها کیت‌های مختلفی در زمینه تست‌های بیو شیمیایی برای سنجش نیتریک اکساید، ظرفیت تام اکسیدانی و سنجش پراکسیداسیون چربی ارائه داده است. همچنین این شرکت انواع مختلف لام‌های بافت‌شناسی برای آموزش بافت‌شناسی دستگاه‌های عصبی، گوارش و ادراری و تناسلی، تنفس، مغز و مخچه را ارائه داده است.

همچنین نوعی کیت برای تشخیص بیماری‌های کلیوی از سوی این شرکت دانش بنیان ارائه شده است.

* محصولات بهداشتی دانش‌بنیان

یکی از شرکت‌ها لوازم آرایشی و بهداشتی بر پایه علوم طب سنتی عرضه کرد، به این صورت که انواع کرم‌های مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده و ضداگزما، ضد ورم‌های ناشی از سوختگی و آکنه و همچنین محلول‌های ضد ریزش مو در این غرفه ارائه شده بود.

* داروهای دانش بنیانی

نوعی قطره خوراکی برای رفع نفخ، بهبود سریع یبوست، پیشگیری و درمان اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک و ویروس‌ها و افزایش مقاومت به بیماری‌های روده‌ای در این نمایشگاه ارائه شد که این دارو به صورت قطره و کپسول برای کودکان و به صورت کپسول برای بزرگسالان عرضه شده است.

* انواع دستگاه‌های تحریک الکتریکی مغز

یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه تهران چند نوع دستگاه تحریک الکتریکی مغز را ارائه کرد که این دستگاه‌ها برای درمان و همچنین آموزش در مصارف شخصی استفاده می‌شود و دارای تایمر کانال، خنک کننده سیستم، کابل و لوازم جانبی است و صرفه اقتصادی بالایی هم دارد.

* پروتزهای دانش بنیانی

یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه تهران در این نمایشگاه پروتزهایی ارائه داد که این پروتزها با دقت بالا و بسیار مستحکم و سبک ساخته شده‌اند. عدم تداخل با عکس رادیوگرافی و قابل تشخیص بودن در تصویر پزشکی از مزایای این پروتزها است. همچنین این پروتزها حرارت را انتقال نداده و در زیر آفتاب و گرما مشکل‌ساز نمی‌شود.

دانشجویان دانشگاه تهران در این نمایشگاه کوچک، دستاوردهایی را ارائه دادند که با بازدید از آن، مقابله با تحریم و پیشرفت و خودکفایی به ذهن خطور می‌کرد، این دانشجویان برای پیشرفت بیشتر و نتیجه بهتر نیاز به حمایت بیشتر دارند.

انتهای پیام/

نظر شما