شناسهٔ خبر: 29338024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تحریم ها نتوانسته مانع پیشرفت نیروهای مسلح شود

«امیر موسوی» با اشاره به اینکه امروز پیشرفت نیروهای دفاعی در مقایسه با هیچ یک از عرصه ها قابل قیاس نیست، گفت: تحریم ها نتوانسته است خواسته دشمنان را برآورده کند و مانع پیشرفت نیروهای مسلح در عرصه دفاعی باشد.

صاحب‌خبر -

 

«امیر سیدمحمود موسوی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دفاعی امنیتی خبرگزاری شبستان در خصوص آغاز دور جدید تحریم های آمریکا گفت: ما به تازگی با تحریم ها مواجه نشدیم، همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند تحریم ها از روز پیروزی جمهوری اسلامی آغاز شدند و انقلاب اسلامی همیشه با این مشکل مواجه بوده است اما آنچه موجب پیشرفت نیروهای مسلح شده این است که نیروهای مسلح همواره بر این باور بودند که هیچ تحریمی نمی تواند جلوی پیشرفت آنها را بگیرد.

 

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز پیشرفت نیروهای دفاعی در مقایسه با هیچ یک از عرصه ها قابل قیاس نیست و اگر سایر حوزه های کشور نیز از حوزه دفاعی سرمشق می گرفتند امروز در وضعیت بهتری قرار داشتیم البته درست است که تحریم ها می تواند سرعت پیشرفت را کند یا کاهش دهد اما به هیچ وجه نمی تواند مانع حرکت رو به جلوی ما بشود. امروز ما شاهدیم که تجهیزات پیشرفته تر از سال های قبل با پیچیدگی بیشتری تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.

 

«امیر موسوی» یادآور شد: ساخت جنگنده نسل 4 کاری ساده و عادی نیست که از عهده هر کشوری برآید اما با وجود تمام کارشکنی ها و تحریم ها که نسبت به جمهوری اسلامی ایران تحمیل می شود امروز این قابلیت و توانمندی در نیروهای مسلح ایجاد شده است و می توانند جنگنده های پیشرفته بسازند. ساخت یگان های زیرسطحی، تولیدات زرهی و تامین نیازمندی های نیروی زمینی از جمله اقدامات مطلوب نیروهای مسلح در پیشرفت حوزه نظامی و دفاعی است.

 

معاون عملیات ارتش ادامه داد: در مورد سامانه های موشکی که امروز دشمن بر آن دست گذاشته است نیز شاهدیم که این موشک ها چقدر بر توان بازدارندگی جمهوری اسلامی افزوده است و جمهوری اسلامی می تواند در هر زمانی که اراده کند از آنها برای مقابله با تهدیدات بهره برداری کند. این پیشرفت ها نشاندهنده آن است که تحریم ها نتوانسته است خواسته دشمنان را برآورده کند و مانع پیشرفت نیروهای مسلح در عرصه دفاعی باشد.

 

«امیر موسوی» در مورد خودکفایی تجهیزات نظامی اظهار کرد: هیچ کشوری نمی تواند بگوید صددرصد خودکفا هستم و نیازمند دانش و فناوری سایرین نیستم اما امروز ما هیچ مشکلی در امر تامین نیازمندی های دفاعی نداریم و قطعا هر روز این فناوری ها را ارتقا می دهیم. ارتقای سامانه های دفاعی در دستور کار نیروهای مسلح قرار دارد و به هر نحوی که باشد دانش و فناوری مورد نیاز آن را به دست می آوریم و تامین می کنیم و با تولید محصولات بومی نیازمندی های عرصه دفاعی و نظامی کشور را تامین می کنیم./

 

 

 

نظر شما