شناسهٔ خبر: 29337341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف سمنان خبر داد؛

اشتغال‌زایی ۵۲ هزار نفرروزی با سرمایه‌گذاری در موقوفات سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اشتغال‌زایی ۵۲ هزار نفرروزی با سرمایه‌گذاری در موقوفات این استان طی دو سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی از راه‌اندازی ستاد مرکزی حفظ و آموزش مجازی قرآن کریم در استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: این مرکز در جوار آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) راه‌اندازی شده و از این طریق، تمام افرادی که در استان متقاضی حفظ و آموزش قرآن هستند، به‌صورت مجازی آموزش خواهند دید و بستری برای حرکت به سمت‌وسوی قرآن فراهم شده است.

وی از دیگر خدمت‌رسانی‌ها در بحث وقف و موقوفات را ارائه خدمات به زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) عنوان و تصریح کرد: در دهه آخر ماه صفر، با دایر کردن 31 ایستگاه صلواتی، روزانه اطعام‌ 15 هزار نفر را عهده‌دار شدیم و ایجاد توقفگاه در رفع خستگی و کاهش حوادث جاده‌ای نیز مثمر بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در راستای تحقق اجرای نیت واقفان اظهار داشت: در جهت اجرای این طرح، کمیته‌ای در سازمان اوقاف و استان تشکیل شده است و در راستای رصد و اجرای نیت واقفان فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام واحدی با بیان اینکه در بحث دارو و درمان و طرح مهر و تندرستی در سال گذشته به 222 نیازمند مساعدت شد، افزود: از محل موقوفات، به یک هزار و 290 نیازمند و 305 طلبه کمک شد.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی 12 پروژه با اعتبار 10 میلیارد تومان در دهه وقف خبر داد و اظهار داشت: در بحث سرمایه‌گذاری در موقوفات، 11 پروژه با اعتبار 60 میلیارد تومان در حال انجام و 100 موقعیت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اشتغال ایجادشده از طریق سرمایه‌گذاری موقوفات در سال گذشته را 30 هزار نفرروز و در سال جاری 22 هزار نفرروز عنوان کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد برکت به‌منظور بیمه مساجد و اماکن مذهبی گفت: گاهی حادثه‌ای در اماکن مذهبی منجر به فوت نمازگزاران می‌شد و برای اولین بار در کشور تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت منعقد و با رقم جزئی به مدت یک سال این اماکن مذهبی بیمه شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اگر حادثه‌ای منجر به فوت یا وقوع حادثه‌ای در مسجد شود، بیمه برکت خسارت را متقبل می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما