شناسهٔ خبر: 29334000 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قتل خاشقجي با دستور مقامات عالي‌رتبه سعودي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رئيس جمهوري ترکيه گفت، اين کشور از سرنوشت جسد جمال خاشقجي، روزنامه نگار منتقد سعودي اطلاعي ندارد.
به گزارش پارس‌تودي؛ «رجب طيب اردوغان» رئيس جمهوري ترکيه گفت، اين کشور به پيگيري موضوع قتل جمال‌خاشقجي- روزنامه‌نگار سعودي که در کنسولگري عربستان در استانبول کشته شد- در سطح بين‌المللي ادامه خواهد داد.
رئيس جمهوري ترکيه تاکيد کرد، آنکارا خواهان پاسخ‌هايي درباره سرنوشت جسد خاشقجي است و نمي‌داند که آيا جنازه جمال خاشقجي پس از تکه‌تکه شدن به خارج ترکيه منتقل شده است يا نه.
اردوغان اظهار کرد، مقامات بلندپايه سعودي فرمان قتل خاشقجي را صادر کرده‌اند.
رئيس جمهوري ترکيه گفت، فردي به‌جز 18 متهم بازداشت شده مسئول قتل جمال خاشقجي بوده و او فردي است که دستور قتل اين رزونامه‌نگار را صادر کرده است و بايد معرفي شود.
اردوغان تصريح کرد، «محمد بن سلمان» وليعهد سعودي به هيات اعزامي ترکيه اعلام کرد، جزئيات مساله قتل خاشقجي را مشخص خواهد کرد و اقدامات لازم را در اين باره انجام مي‌دهد و ترکيه منتظر عملي شدن اين سخنان است.
افشاي جزئيات جديد از پرونده قتل جمال خاشقجي
رئيس بخش تحقيقات روزنامه صباح ترکيه جزئياتي از نحوه قتل «جمال‌خاشقچي» روزنامه‌نگار منتقد سعودي را در اين روزنامه افشا کرده است.
«نظيف کرمان» گفت، براساس نوارهاي صوتي مربوط به قتل اين روزنامه‌نگار منتقد عربستاني که در کنسولگري عربستان در استانبول به‌دست مقامات ترکيه رسيده است، قاتلان کيسه‌اي را روي سر خاشقجي کشيدند و در عملياتي هفت دقيقه‌اي وي را خفه کردند.
وي افزود، «دارم خفه‌ مي‌شوم، اين کيسه را از سرم دور کنيد، من فوبياي خفگي دارم» آخرين حرف‌هاي خاشقجي در اين فايل‌هاي صوتي بود.
«جمال خاشقجي» روزنامه‌نگار منتقد رژيم سعودي، دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ناپديد شد و چند روز بعد، رسانه‌ها از قتل فجيع وي خبر دادند.
رژيم سعودي 20 اکتبر سرانجام بعد از 18 روز، مرگ خاشقجي را در داخل کنسولگري عربستان در استانبول تاييد کرد اما مدعي شد که وي بر اثر درگيري با يک نفر کشته شده است.
بسياري از مقاماتِ کشورها و نهادهاي بين‌المللي، اين ادعاي رياض را ساختگي و بي‌اساس توصيف کرده‌اند.
کليدواژه اردوغان جمال خاشقجي

نظر شما