شناسهٔ خبر: 29331527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نشست هم‌انديشي مديران روابط عمومي حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - عدم اطلاع رساني کافي در موضوعات مختلف مي تواند زمينه شايعات و اخبار کذب را فراهم آورد و با تمام توان بايد زمينه ارتباط مديران با خبرنگاران را فراهم کنيم به گونه اي که در هر زماني امکان تماس تلفني و کسب خبر براي رسانه ها فراهم باشد.
رئيس مرکز اطلاع‌رساني و روابط عمومي در نشست هم‌انديشي مديران روابط عمومي حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: به هر موضوعي که موقعيت و جايگاه معلم را متزلزل کند، واکنش نشان خواهيم داد و دستگاه ها را متوجه سهم خود در قبال آموزش و پرورش کنيم.
به گزارش مرکز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش، مرتضي نظري ضمن قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي همکاران بخش‌هاي مختلف ستادي، اظهار کرد: کسب رتبه اول جهان با شش مدال طلا در المپياد نجوم و اخترفيزيک را تبريک مي‌گويم و انشالله پس از بازگشت غرورآفرين دو تيم اعزامي کشورمان، مراسم قدرداني و تقدير شايسته‌اي از دانش آموزان و مربيان خواهيم داشت.
وي بابيان اينکه دريک سال گذشته از نگاه‌هاي سنتي که روابط عمومي را صرفاً بوق تبليغاتي وزارتخانه مي‌دانست فاصله گرفتيم، گفت: تيم روابط عمومي با فعاليت‌هاي خود نشان داد که تحليل‌گر و مشاور است و در همين راستا تأکيد داشتيم که پرتال اطلاع‌رساني، آلبوم تصاوير مديران نيست و با رعايت سه مؤلفه کليدي خبر يعني دانش‌آموز، معلم و خانواده اخبار و اطلاع‌رساني را انجام داديم که حدود هفتاد درصد اخبار سايت وزارت با همين سه مؤلفه پيش رفته است.
رئيس مرکز اطلاع‌رساني و روابط عمومي خاطرنشان کرد: برخي در آموزش‌وپرورش به دنبال اعمال قدرت بالا به پايين هستند و رويکرد غير تحولي دارند و افزايش قدرت مدرسه را با حفظ جايگاه خودشان در تضاد مي‌دانند و براي دوري از اين افکار و رفتار در مرکز روابط عمومي ، تحول‌گرايانه عمل کرديم و در حال حاضر جوان‌ترين واحد ستادي وزارت آموزش و پرورش، مرکز اطلاع‌رساني و روابط عمومي است و ميانگين سن خدمتي کارکنان مرکز ، بيست سال و ميانگين تحصيلات کارشناسي ارشداست .
نظري با اشاره به اينکه رويه جديد خبري در سال تحصيلي جاري، پرداختن به مسائل جامعه معلمان است، اظهار کرد: ما و مجموعه تيم رسانه اي در اطلاع‌رساني و اخبار بر روي هر موردي که موقعيت و جايگاه معلم را متزلزل کند واکنش نشان خواهيم داد و بايد مطالبه گرانه رويه خبري را پيرامون موقعيت معلم سوق دهيم و دستگاه‌ها را متوجه سهم خود در آموزش‌وپرورش ‌کنيم.
وي تأکيد کرد: صداوسيما در قبال آموزش‌وپرورش رفتار دوگانه‌اي دارد به عنوان مثال تلاش معلمان مناطق محروم را به خوبي منعکس مي کند اما در جاي ديگر خانواده‌ها را با تبليغات کنکور بمباران مي‌کند . لذا ما ، هم بابت همکاري و همراهي رسانه ملي در انعکاس فداکاري هاي معلمان قدرداني مي کنيم و هم رفتار تبليغاتي و بازرگاني صداو سيما را مسئولانه ندانسته و انتقاد داريم.
رئيس مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي تصريح کرد: روابط عمومي ها بايد پروتکل‌هاي تبليغاتي را رعايت کنند و تشريفات زائد را حذف کنند و برنامه‌ها طوري مديريت شود که تبليغات اضافي در آن نباشد.
نظري با تأکيد بر رعايت قوانين دسترسي آزاد به اطلاعات، خاطرنشان کرد: در پرتال‌هاي اطلاع‌رساني، اطلاعات ضروري و موردنياز ذي‌نفعان بارگذاري و منعکس شود و دعوت از خبرنگاران گزينشي نباشد.
رئيس مرکز اطلاع‌رساني و روابط عمومي در پايان گفت: در يک سال گذشته اتاق فکرهاي فعالي داشتيم که در آن از حضور اساتيد حوزه‌هاي ارتباطات و جامعه‌شناسي استفاده کرديم . مخاطبان ما حق دارند بدانند اعضاي هيات امناي سازمان ها ونهادها ي وابسته به آموزش و پرورش چه کساني هستند و دقيقا عملکرد آنها چيست؟ اين حق مخاطبان است که اطلاعات و دسترسي پذيري به آمارهاي دقيق آموزشي براي آنان تسهيل شود.
در ادامه اين نشست نجات بهرامي معاون رسانه مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي با اشاره به اهميت پاسخگو بودن مديران به رسانه ها، تاکيد کرد: عدم اطلاع رساني کافي در موضوعات مختلف مي تواند زمينه شايعات و اخبار کذب را فراهم آورد و با تمام توان بايد زمينه ارتباط مديران با خبرنگاران را فراهم کنيم به گونه اي که در هر زماني امکان تماس تلفني و کسب خبر براي رسانه ها فراهم باشد.
بهرامي با اشاره به ايجاد لينک انتشار اخبار خوب در پرتال اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه از زماني که اقدام به انتشار اخبار خوب کرده ايم متوجه شديم که خبرهاي اميدوارکننده از فعاليت هاي آموزش و پرورش زياد است و اين اخبار منجر به ايجاد روحيه اميدواري و خودباوري در جامعه آموزش و پرورش مي شود و مي تواند منجر به هم افزايي و الگو برداري از سوي همه فرهنگيان شود.

اضافه نمودن به: `Share/Save/Bookmark`
نظر شما:
نام:
پست الکترونيکي:
نظر

کد امنيتي:

پربيننده ترين مطالب روابط عمومي
` دايرکتوري "کارگزار روابط عمومي" ويرايش جديد منتشر مي شود
` دومين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري برگزار مي‌شود
` کميته ارائه پيشنهاد استاندارهاي اعطاي مجوز متخصصان روابط عمومي تشکيل شد
` اين ويژگي جديد واتساپ کاربران را مرخصي مي‌فرستد
` سرپرست دانشگاه فرهنگيان اصفهان: روابط عمومي مي‌توانند موجب خوش نامي سازمان شوند
` اطراف و اطرافيانتان را به خوبي شناسايي کنيد
` تاکيد صالحي بر نقش مهم روابط‌عمومي‌ها در افزايش اعتماد اجتماعي
` پيشنهاد ويژه معاون مطبوعاتي در ديدار با هيات رسانه‌اي تونس
` صد و دومين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات منتشر شد
` براي کار خود طرح و نقشه داشته باشيد



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران برگزار شد/ گزارش کامل

نظر شما