شناسهٔ خبر: 29329554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سردار مؤمنی در قم: ظرفیت‌های فرهنگی برای مقابله با مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد

R7854/P1336/S6,62/CT11

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگی وجود دارد بسیار بالا است و نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها، صداوسیما، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و وزارت ارشاد نقش مؤثری برای مقابله با مواد مخدر دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار اسکندر مؤمنی شامگاه دوشنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان در همه ابعاد مختلف به مقابله با مواد مخدر پرداخته است که در این زمینه نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه، بسیج و همه دستگاه‌ها اقدامات بسیار گسترده‌ای داشتند.

وی افزود: تفاوتی ندارد که مواد مخدر قرار است در داخل و یا خارج مصرف شود و مبارزه با آن به‌صورت جدی وجود دارد، بیش از 3700 شهید برای مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب شدند و همچنین تعداد زیادی جانباز شدند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان بیان کرد: در گذشته میزان تولید مواد مخدر در افغانستان 200 تن بود که پس از حضور آمریکا به 10هزار تن رسیده است.

سردار مؤمنی عنوان کرد: برنامه‌های جدیدی برای مبارزه با مواد مخدر تهیه شده است که اولویت کوتاه‌مدت ما جمع‌آوری معتادان، نگهداری، درمان، بازپروری و کاهش آسیب‌های مواد مخدر است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به نتیجه مناسبی برسیم.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما تداوم مبارزه با مواد مخدر و کنار آن پیشگیری و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور است، ظرفیت مناسبی در این زمینه وجود دارد که به آن توجه نشده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر‌ کشور ابراز کرد: باید اقدامات اساسی انجام شود تا جوانان به‌سوی مواد مخدر نروند چون یک معتاد چند نفر از خانواده را درگیر می‌کند و هزینه‌های سنگینی دارد.

سردار مؤمنی اضافه کرد: ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگی وجود دارد بسیار بالا است و همه نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها، صداوسیما، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و وزارت ارشاد نقش مؤثری برای مقابله با مواد مخدر دارند.

انتهای پیام/ت*

نظر شما