شناسهٔ خبر: 29328027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام کرد:

وجود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور

سردار مؤمنی به تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: میزان مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کشور حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که نزدیک به ۱۰ میلیون خانوار را درگیر خود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سردار اسکندر مؤمنی» عصر امروز (دوشنبه 21 آبان) در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان با اشاره به عواقب اعتیاد به مواد مخدر و درمان سخت آن، عنوان کرد: والدین همانگونه که به درس، خوراک و پوشاک فرزندان خود اهمیت می‌دهند، باید به مسئله پیشگیری فرزندانشان از اعتیاد نیز توجه جدی داشته باشند، زیرا اعتیاد جوانان غیرقابل جبران است.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: نیروی انتظامی بر اساس آماری در طول چند سال گذشته، مهم ترین دغدغه مردم را ترس از اعتیاد فرزندانشان به مواد مخدر اعلام کرده است.

 

سردار مؤمنی با بیان اینکه اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری است، گفت: حضور روحانیون و مبلغان در روستاهای دورافتاده و راهنمایی مردم در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است.

 

وی با بیان اینکه توصیه‌های مراجع عظام تقلید در زمینه مواد مخدر بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: ما باید به صورت فراگیر در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر فعالیت کنیم.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه به هزینه‌هایی که اعتیاد به مواد مخدر بر کشور می‌گذارد، اشاره کرد و افزود: خسارت مجموعه اقتصاد مواد مخدر در سال، 199 هزار میلیارد تومان است که 11 و هفت دهم درصد تولید ناخالص ملی می‌شود.

 

سردار مؤمنی بیان داشت: جمع‌آوری مواد مخدر در کوتاه‌مدت، مقابله و مبارزه بی‌امان با مواد مخدر و احکام بازدارنده از سوی قوه قضاییه از جمله راه‌حل‌های این ستاد است، اما اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر، راهکار بازدارندگی است.

 

وی تأکید کرد: خانواده ها، مدارس، رسانه‌ها، حوزه‌های علمیه و همه اقشار مختلف جامعه می‌توانند دست به دست هم دهند و برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر تأثیرگذار باشند.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: ما باید افراد معتاد را نیز به آغوش گرم خانواده‌ها و جامعه بازگردانیم که در این زمینه باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی وسیعی انجام داد.

 

سردار مؤمنی به تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: میزان مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کشور حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر بوده که نزدیک به 10 میلیون خانوار را درگیر خود کرده است.

 

وی در پایان تصریح کرد: مصرف مواد مخدر پرخطر در گذشته وجود نداشت و امروز مصرف صنعتی نیز به آن اضافه شده است، یعنی نوع مصرف مواد مخدر از حالت سنتی به سمت روان‌گردان‌ها و صنعتی‌ها رفته است و در این زمینه باید اقدامات جدی صورت گیرد.

 

نظر شما