شناسهٔ خبر: 29326507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي؛

ملت ايران به هيچ کشوري باج نمي‌دهد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- آملي لاريجاني: ايران امروز در منطقه الگوي مقاومت شده و اين موضوع موجب هراس دشمنان به ويژه آمريکايي هاست.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه ، آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با تسليت سالروز شهادت امام يازدهم حضرت امام حسن عسگري(ع) و همچنين تبريک ايام ميلاد باسعادت پيامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت را فرصتي مغتنم براي اجتماع و اتحاد مسلمانان با محوريت وجود گرامي پيامبر اکرم(ص) دانست و تصريح کرد: پيامبر اکرم(ص) که محور تعالي اسلامي و سفير بزرگ الهي براي همه بشريت بوده است و حتي غيرمسلمانان نيز شخصيت آن حضرت را مورد تکريم قرار مي دهند، بهترين کانون تمرکز براي اتحاد مسلمين است و هفته وحدت نيز موقعيت مناسبي است که مسلمانان حول اين محور و با تاکيد بر مشترکات خود بتوانند اتحاد خود را بيش از پيش نشان دهند.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه تلاش براي وحدت به معني دست کشيدن از اعتقادات خود نيست، افزود: مشترکات مسلمانان بايد موجب وحدت و دفع دشمنان اسلام و مسلمين شود.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه امروز بيش از دوران گذشته دشمنان به دنبال ايجاد تفرقه ميان مسلمانان هستند، خاطرنشان کرد: قرن هاست که کشورهاي استعماري تلاش کرده اند کشورهاي مسلمان را تکه و پاره کنند و حتي انواع دسيسه ها را براي ايجاد شکاف ميان اقوام و مذاهب در داخل يک کشور به کار بسته اند. در واقع سياست «تفرقه بينداز و حکومت کن» براي آنها يک سياست دائمي بوده و امروز تشديد شده است.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به اقدامات آمريکا در کشورهاي غرب آسيا و برخي کشورهاي آفريقايي اظهار کرد: همين که آمريکا به يک کشور ثروتمند اسلامي مي گويد اگر دو هفته از شما حمايت نکنيم ، نابود مي شويد؛ بزرگترين توهين به آن ملت و حکومت است.
آيت الله آملي لاريجاني ابراز اميدواري کرد که برخي حکام منطقه به نداي آسماني وحدت گوش جان بسپارند و در جهت وحدت هرچه بيشتر مسلمانان درايت لازم را به خرج دهند تا سياست هاي غلط استعمارگران و نقشه هاي آنان عليه جهان اسلام خنثي شود.

خدا را شاکريم که قدرت تشخيص را از دشمنان ما گرفته است
رئيس قوه قضاييه در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات آمريکا در هفته هاي اخير در راستاي ايجاد عمليات رواني و تشديد فشارهاي اقتصادي عليه کشورمان تصريح کرد: گفته بودند که 13 آبان تحريم ها برمي گردد و فروش نفت ايران به صفر مي رسد. رئيس جمهوري آمريکا نيز از سران برخي کشورهاي اروپايي خواسته بود که با او همراهي کنند تا به خيال خودش ظرف مدت 3 ماه جمهوري اسلامي مضمحل شود.
 آيت الله آملي لاريجاني ادامه داد: خدا را شاکريم که دشمنان ما را به اين حماقت دچار کرده است که نمي توانند تشخيص دهند طرف مقابل شان کشوري ثروتمند و غني با منابع مادي فراوان و مهم تر از آن سرمايه هاي انساني و مردمي بصير و فهيم است که هيچ گاه به هيچ کشوري باج نمي دهد و با تلاش خود از مواهب کشورشان بهره مند مي شوند.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه آمريکا در اين خبط هميشگي غرق است و مشاوران افراطي در کنار ضدانقلاب فراري به هيئت حاکمه آمريکا مشاوره هاي نادرستي مي دهند که آن ها را مدام دچار اشتباه محاسباتي مي کند، اظهار کرد: جمهوري اسلامي امروز در منطقه الگوي مقاومت شده است؛ چنانکه مي بينيم مردم يمن در محاصره اي طولاني طي چند سال گذشته با دست خالي و تنگناهاي شديد غذايي و بهداشتي؛ در برابر دشمن مقاومت کرده اند و در جنوب لبنان، سوريه و عراق نيز شاهد چنين مقاومت هاي الگو گرفته از ملت بزرگ ايران بوده ايم که همين امر موجب هراس دشمنان به ويژه آمريکايي ها شده است.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه مقاومت مردم ايران و حضور آنان در صحنه با پشتيباني از نظام برخاسته از انقلاب شان موجب شکست نقشه هاي دشمن در طول چهل سال گذشته شده است، ابراز اميدواري کرد که اين مقاومت موجب شکست کلي سياست هاي آمريکا در منطقه شود.

70 درصد زندانيان کشور به دليل جرايم مرتبط با مواد مخدر در زندان هستند
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ظرفيت هاي قانوني مربوط به مجازات هاي جايگزين حبس که در قالب يک بخشنامه نيز به قضات ابلاغ شده است، اين قبيل مجازات ها و ساير تاسيسات قانوني منجر به کاهش جمعيت کيفري نظير آزادي مشروط و تخفيف مجازات ها را موجب بهبود وضعيت محکومان و خانواده آنان و نهايتاً بهبود وضعيت جامعه دانست.
 وي گفت: موضوع زندانها در همه کشورها مسئله اي اساسي است و در کشور ما نيز خصوصاً به دليل جرايم مرتبط با مواد مخدر مسئله اي قابل تأمل است . در حال حاضر نزديک به 70درصد زندانيان کشور به صورت مستقيم يا غيرمستقيم به واسطه جرايم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر مي برند و بايد براي اين موضوع چاره اي انديشيد.
 آيت الله آملي لاريجاني تاکيد کرد: زندان براي تحفظ از افراد خاطي است که به جامعه آسيب مي زنند و موجب تضييق آزادي و آسايش مردم مي شوند يا عليه امنيت کشور اقدام مي کنند. آزادي اين افراد به معناي اضرار به ديگران است اما همه زندانيان از اين قبيل نيستند و قضات مي توانند با نگاه وسيع و ملاطفت آميز خود در چارچوب ظرفيت هاي قانوني در مورد احکام زندان نگاه ديگري داشته باشند و از مجازات هاي متناسب جايگزين حبس استفاده کنند تا محکومان نيز بتوانند با استفاده از اين فرصت به بازسازي روحي واجتماعي خود بپردازند.
 رئيس قوه قضاييه ابراز اميدواري کرد با صدور مجازاتهاي جايگزين حبس بر مبناي قانون، عدالت، فهم صحيح و بصيرت، گامي مهمي در جهت کاهش جمعيت کيفري کشور برداشته شود.
 بر اساس اين گزارش، ادامه بحث و بررسي پيرامون «دستور العمل نظارت و پيگيري احياي حقوق عامه» در دستور کار امروز مسئولان عالي قضايي قرار داشت و مواد ديگري از آن به تصويب رئيس قوه قضاييه رسيد.

نظر شما