شناسهٔ خبر: 29325811 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگاه آموزشی نحوه حفظ تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد

چهارمین کارگاه تدوین برنامه آگاهی افزایی برای حفظ تالاب کانی برازان امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزمهاباد، معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: درآخرین روز برگزاری این کارگاه آموزشی که تحت عنوان سیپا برای تدوین برنامه ارتباطات،آموزش، مشارکت وآگاهی افزایی درخصوص حفاظت از تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد دایرشده است، عمل به اقدامات و اولویتهایی که در کارگاههای گذشته پیشنهاد شده بود بررسی شد.

حسن پور، با اشاره به اینکه ایجاد خودآگاهی،اطلاع رسانی به مردم ساکن حوزه تالاب و  اداره ها درخصوص اهمیت سایت تالاب کانی برازان،از جمله راهکارهای مورد بحث در این کارگاه آموزشی بود،افزود: درهمین زمینه برنامه پایش نیزتدوین و پس از آن به سمت گامهای اجرایی تلاش خواهد شد.

رحمان زاده،دهیار روستای خورخوره هم گفت: برگزاری این کارگاهها باعث افزایش آگاهی ما از اکوسیستم تالابها می شود.

 وی افزود: دستاوردهای این کارگاه به اهالی روستا انتقال داده می شود تا آنها نیز در جهت بهبود و افزایش کارکرد تالابها و اهمیت دادن به آن بیشتر تلاش کنند.

برنامه سیپا، برنامه مدونی است که در آینده می تواند در حوزه آموزش و اطلاع رسانی بویژه در حوزه تالاب و جوامع محلی و آگاهی افزایی مردم حوزه تالاب کمک کننده و تأثیرگذار باشد.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2830026" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2275826/2830026?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما