شناسهٔ خبر: 29324502 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حضور رئیس جمهور آلمان در مراسم یادبود پایان جنگ جهانی اول در لندن برای اولین بار

همشهری آنلاین: رئیس جمهور آلمان برای نخستین بار به عنوان یکی از مقامات بلندپایه آلمان اجازه شرکت در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در انگلیس را به دست آورد و در این مراسم شرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دویچه وله، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، نخستین مقام بلندپایه آلمانی است که اجازه یافته در مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی اول در لندن شرکت کند و تاج گلی را بر محل یادبود "مزار سرباز گمنام" این جنگ قرار دهد.

 دولت بریتانیا این اقدام را در صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول "اقدامی تاریخی برای آشتی" نام نهاده است.

رئیس جمهوری آلمان به همراه پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا، در این مراسم شرکت داشت. ابتدا پرنس چارلز تاج گلی را از طرف الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، بر مکان یادبود این جنگ در مرکز لندن نهاد. ملکه ۹۲ ساله بریتانیا از بالکنی در نزدیکی محل، این مراسم را دنبال می‌کرد.

بر تاج گل فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، دست‌نوشته مختصری با این مضمون به زبان انگلیسی دیده می‌شد: «با افتخار در کنار هم به مناسبت گرامی‌داشت این روز، سپاسگزار برای آشتی، و پرامید برای آینده‌ای با صلح و دوستی. فرانک والتر اشتاین مایر»

پس از رئیس جمهوری آلمان نوبت به پرنس ویلیام و هاری، فرزندان پرنس چارلز و دایانا، رسید و پس از آنها ترزا می، نخست وزیر بریتانیا ،و جرمی کوربین، رئیس حزب اپوزیسیون کارگر بریتانیا، تا تاج گل‌های خود را بر مزار سرباز گمنام قرار دهند.

در سراسر بریتانیا مراسم گوناگونی به یاد صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول برگزار شد. راس ساعت ۱۱ صبح شهروندان بریتانیا در سراسر این کشور به همین مناسبت دو دقیقه سکوت کردند و ناقوس‌های بزرگ بیگ بن لندن به صدا درآمدند.

همزمان با سفر فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، به لندن، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در پاریس به همراه ده‌ها تن از سران و رهبران جهان روز یکشنبه ۲۰ آبان (۱۱ نوامبر) در مراسم یک‌صدمین سال پایان جنگ جهانی اول در پاریس شرکت کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما