شناسهٔ خبر: 29321419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد:

برگزاری بیش از 1100دوره آموزشی برای بهره برداران در سال جاری

مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: با توجه به نقش آموزش و ترویج در کنترل بیماری دامی و بالا رفتن سطح آگاهی عمومی و راندمان تولیدات دامی این اداره کل با همکاری شبکه های دامپزشکی شهرستان و کارشناسان مربوطه اقدام به برگزاری بیش از 1100دوره آموزشی نموده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر اذر نامجو در همین رابطه اظهار داشت: مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام از جمله وظایف دامپزشکی است و از انجایی که شعار دامپزشکی پیشگیری بهتر از درمان است و بایستی این پیشگیری با اگاهی و دانش کافی صورت گیرد بر همین اساس دامدارن، روستائیان و عشایر آموزشهای لازم را در خصوص رعایت مسائل بهداشتی پیرامون خود فرا گرفته تا بتوانند در برابر شیوع بیماری های دامی مصون بمانند.

وی گفت: آموزش به بهره برداران در سطوح مختلف یکی از اهداف اداره کل  دامپزشکی استان بوده که توانسته ایم با برنامه ریزی مدون و دقیق اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی نماییم و در این رابطه طی 6 ماهه اول سالجاری بیش از یک هزار و 100 کلاس آموزشی برگزار شده است.

نامجو ادامه داد: اهداف مهم برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی توسعه دامپروری، ارتقاء سطح سلامت و امنیت غذایی و آشنایی دامداران با بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام و راههای کنترل و پیشگیری از آنها و ارتقاء سطح علمی افراد است.

مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیماری های مشترک بین حیوان و انسان می توانند خسارات جبران ناپذیری از جمله مرگ را برای انسان به ارمغان بیاورند از جمله این بیماری ها  تب کریمه کنگو، انفلوآنزای فوق حاد پرندگان، هاری و ... است که اکثریت شیوع این بیماری ها از طریق ورود دام قاچاق و عدم آگاهی افراد از نحوه برخورد با بیماری های دامی می باشد.

نامجو بیان داشت: یادگیری و آموزش تنها مختص دامدارن، روستائیان و عشایر نیست بلکه کلیه کارشناسان دامپزشکی هم بایستی اطلاعات خود را بروز نمایند و در همین رابطه کلاس های آموزشی جهت کارشناسان اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستان برگزار شده است که در پایان کلاسها گواهی آموزشی مرتبط اعطا شده است.

 

نظر شما