شناسهٔ خبر: 29320509 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون آموزشی وزارت علوم:

نیمی از جمعیت دانشجویی کشور زنان هستند

شیراز - ایرنا - معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در میان جمعیت چهار میلیون و اندی دانشجویی کشور، زنان سهم 50 درصدی در آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر در دومین روز از اجلاس دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو که هم اکنون در مرکز منطقه ای علوم و فناوری واقع در شیراز در حال برگزاری است، افزود: در چنین موقعیتی که ابر قدرتهای جهان در تلاش برای ایجاد فشارهایی روی کشورهای اسلامی به ویژه ایران هستند، این فرصت را داریم که نمایندگان کشورهای مختلف را ملاقات کنیم.
وی اظهار کرد: ایران با وجود تمام تحریم ها در عرصه های علم، پژوهش و فناوری فعال است و در شرایط خوبی به سر می بریم.
شریعتی نیاسر افزود: این موضوع نشان دهنده اتحاد کشورهای عضو آیسسکو است که به هم افزایی بیشتر برای ارتقاء فعالیت های علمی دست یابیم.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه از بین دانشگاه های ایران 700 دانشگاه غیردولتی هستند، خاطرنشان کرد: 1.5 درصد دانشجویان ایران، غیرایرانی و از کشورهای همسایه هستند. همچنین 15 دانشگاه ایران به عنوان دانشگاه برتر در سطح بین المللی انتخاب شدند.
معاون آموزشی وزارت علوم جمعیت دانشجویی زنان در دانشگاه های ایران را 50 درصد دانست.
شریعتی نیاسر با اشاره به فعالیت دو هزار مرکز و موسسه آموزش دانشگاهی در ایران اظهار کرد: از بین این دانشگاه ها، دانشگاه های بسیار برجسته ای نظیر دانشگاه پیام نور در ایران فعال است که گسترش آموزش از راه دور را بر عهده دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مطالعات نظری و تئوریک جای آموزش عملی و مهارت محور را گرفته است، تاکید کرد: آموزش در آلمان مبتنی بر مهارت و فناوری است، از این رو به پیشرفت های چشمگیری در حوزه صنعت دست یافته است و در دنیای امروز حرفی برای گفتن دارد.
معاون آموزشی وزارت علوم به یکی از نکات مورد توجه در کنفرانس های علمی اشاره کرد و گفت: تمام کشورهای دنیا به دنبال همکاری های بین المللی هستند تا توانمندی های کشور خود را در عرصه آموزش و علم گسترش دهند. آیسسکو در این زمینه می تواند به کشورهای جهان اسلام کمک کند.
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: توانمندی ایران در حوزه آموزش، نقطه عطف کشورهای عضو کنفرانس اسلامی است.
*9492* 1200

نظر شما