شناسهٔ خبر: 29316395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

حمایت از ۴۰۰ هزار نفر معلول در کمتر از ۳ ماه سرپرستی

خبرگزاری میزان- معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشوراز پذیرش ۴۰۰ هزار نفر مستمری بگیر معلول در مدت دو ماه و نیم سرپرستی وزارت رفاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین معارفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش مستمری مددجویان، پیگیری ویژه در تصویب افراد دارای معلولیت، افزایش دستمزد بیش از تورم کارگران، تقویت سه جانبه گرایی و گسترش کمی و کیفی در بزرگترین نهاد بیمه اجتماعی، گسترش تخت‌های بیمارستانی به ویژه در مناطق کم برخوردار و به جای گذاشتن گفتمان خیر جمعی و مسئولیت اجتماعی را از اقدامات ماندگار «علی ربیعی» وزیر سابق برشمرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه دو ماه و نیم سرپرستی این وزارتخانه را عهده دار بوده است گفت: ۴۰۰ هزار نفرمستمری بگیر معلول را تحت پوشش قرار دادیم، همچنین در زمینه ایجاد اشتغال روستایی ۱.۵میلیارد دلار برای به فعلیت درآوردن مزیت نسبی و اشتغال پایدار مطرح بود، صرف شد که چهار بانک در آن مشارکت داشتند.

محسنی بندپی به اصلاح نظام بنگاه داری و شناسایی بنگاه‌های زیان ده و قرار گرفتن بسیاری بنگاه‌ها در شرایط بورس اشاره کرد و افزود: شریعتمداری نیز در شرایط خاص عهده دار وزارت شد و رای اعتماد بالایی کسب کرد و برنامه هایش در شرایط تحریم از قوتی برخوردار است که کمک می‌کند بتوانیم مشکلات خود را حل کنیم و به وضع مطلوب برسیم که از این حیث جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه از جامعه هدف متنوعی برخوردار است تصریح کرد: علی رغم افزایش دستمزد‌ها هنوز نیازمند حمایت‌های ویژه برای کارگران هستیم. درپیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی که به صورت علمی و تخصصی در برنامه ششم به آن پرداخته شده و جلسات ویژه با رهبری داریم غافل نشویم. محوری‌ترین دستگاه در کنترل آسیب‌ها وزارت رفاه است. قطعا تنها مسئول ایجاد کار نیستیم، اما سیاست گذاری را برعهده داریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور  با بیان اینکه صیانت از اشتغال موجود مهمتر از ایجاد اشتغال جدید در شرایط بحرانی است یادآور شد: بحث ترویج توسعه تعاون حائز اهمیت است تا افراد توانمند در قالب یک شبکه ملی دور یکدیگر جمع شوند.

انتهای پیام/

نظر شما