شناسهٔ خبر: 29269252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاد دانشگاه عبری در قدس خواستار اخراج نمایندگان عرب از کنست شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما رای الیوم نوشت: استاد دانشگاه عبری در قدس خواستار احیای حکومت نظامی علیه فلسطینیهای داخل و اخراج نمایندگان عرب کنست شد.
­پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در گزارشی به قلم زهیر اندراوس نوشت: رافی یسرائیلی که مولف کتاب « پیدا و پنهان عربها در اسرائیل» است پیشنهاد کرد حکومت نظامی علیه عربها در اسرائیل احیاء شود و اعضاء عرب کنست نیز از پارلمان اخراج شوند. کتاب وی دویست و چهل صفحه ای است و بسیاری از محافل آن را توهین شدید به فلسطینیهای داخل قلمداد کردند. تعداد فلسطینیهای داخل به یک نیم میلیون نفر می رسد و حدود بیست درصد جمعیت اسرائیل را تشکیل می دهند.
رافی یسرائیلی استاد افتخاری بخش تحقیقات شرق آسیا در دانشگاه عبری قدس است. وی خودش را به عنوان کارشناس امور اسلامی، خاورمیانه و چین معرفی می کند و انتقاداتش از جوامع اسلامی بطور کلی و به ویژه عربهای اسرائیل معروف است.
این استاد اسرائیلی در کتابش پیشنهاد می کند حکومت نظامی علیه کسانی که آنها را عربهای اسرائیل می نامد احیاء شود (از سال 1948 تا 1966 چنین وضعی حاکم بود) و اعضاء عرب کنست اخراج شوند. وی در کتابش نوشت هویت قومی و اسلامی عرب مانع ادغام شدن عربها در جامعه اسرائیل می شود و آنها به همراه چپگرایان اسرائیلی به تهدیدی علیه دولت اسرائیل تبدیل می شوند.
مولف کتاب، به جنبه اقتصادی در این زمینه اشاره کرد و گفت: بدون تردید اقتصاد اسرائیل به لطف شرکتهای پیشگام، قوت گرفت و این شرکتها را تجار و سرمایه گذاران یهودی به سختی و با تلاش فراوان تاسیس کردند و به لطف آنها عربها در اسرائیل در رفاه زندگی می کنند در حالیکه آنها نمی توانند(خورشت) نخود درست کنند. وی افزود ویژگی عربها فرار از خدمت به دولت است و بیش از آنچه که تولید می کنند، مصرف می کنند بنابراین اگر از سرعت دوشیدن پستان دولت راضی نیستند بروند به کشور دیگری که بیشتر نازشان را بکشد و به آنها امکاناتی بدهد که هیچ شهروند عرب یا مسلمانی از آن برخوردار نیست.
وی گفت شهروندان عرب بار اقتصادی، نظامی یا مدنی را به دوش نمی کشند و بلکه خودشان به باری بر دوش جامعه اسرائیل به شمار می روند. وی افزود : آنها بیش از آنچه به خزانه دولت بدهند از آن برداشت می کنند و اگر آنها نبودند سرانه هر فرد اسرائیلی و حقوقش بیش از یک شهروند اروپایی می شد.
وی گفت : عربهای اسرائیل کی برای شرکت در جنگ در صف ایستادند؟ آنها از توانمندیهای صدام حسین زمانی که اسرائیل را هدف قرار داد ابراز خرسندی کردند و پیروزی حزب الله در سال 2006 و عملیات جهاد اسلامی در عمق اسرائیل را جشن گرفتند.
وی در فصل آخر کتابش نوشت: وزیر کشور انگلیس در جنگ جهانی دوم دستور داد همه افراد مظنون زندانی شوند و در آمریکا همه شهروندان ژاپنی الاصل به اردوگاهها کشانده شدند اما در اسرائیل عربها آشکارا از دشمنان اسرائیل حمایت می کنند و هیچ زیانی به آنها نمی رسد.

نظر شما