شناسهٔ خبر: 29269032 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشته شدن 26 غیرنظامی در شرق سوریه

در حمله هوایی نیرو‌های ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به شهر هجین در شرق دیرالزور دست کم ۲۶ غیرنظامی کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع محلی اعلام کردند: در حمله هوایی (به اصطلاح) نیروهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به شهر هجین در شرق دیرالزور دست کم 26 غیرنظامی کشته شدند که برخی از آنان زنان و کودکان هستند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی روز شنبه اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف آمریکایی در ساعات گذشته محله حوامه شهر هجین را بمباران کردند.
منابع محلی افزودند: جنگنده های ائتلاف تحت امر آمریکا با تشدید حملات هوایی خود به شهر هجین در شرق دیرالزور، دهها بار خانه های مردم را در محله حوامه بمباران کردند که به کشته شدن 26 غیر نظامی و زخمی شدن دهها تن دیگر منجر شد.
به گفته منابع محلی تعدادی از کشته ها و زخمی های این حمله زنان و کودکان هستند و خسارت های زیادی هم به خانه های مردم وارد شده است.
منابع محلی همچنین از احتمال افزایش آمار کشته ها با توجه به تداوم حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به شهر هجین ، مشکل خارج کردن زخمی ها از زیر آوارها و نیز وخامت حال تعدادی از زخمی ها خبر دادند. منابع محلی افزودند ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریست های داعش به عمد خانه های غیر نظامیان را هدف قرار می دهد. این منابع یادآور شدند بر اثر تداوم حملات هوایی ائتلاف آمریکایی و ویرانی خانه های مردم صدها غیر نظامی سوری آواره و بی خانمان شده اند.
جنگنده های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا چهار روز پیش هم با بمب های ممنوعه حاوی فسفر سفید منطقه السوق الجدید در شهر هجین را بمباران و تعدادی از غیرنظامیان را زخمی و خانه ها و مراکز تجاری آنان را ویران کردند.
( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به صورت غیر قانونی و خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل و به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق در سال 2014 تشکیل شد اما این ائتلاف بیشتر مناطق غیر نظامی در سوریه را هدف قرار می دهد و علاوه بر قتل عام دهها کشتار، بسیاری از تاسیسات زیربنایی و مراکز حیاتی در سوریه را تخریب کرده است.

نظر شما