شناسهٔ خبر: 29266417 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

چین قهرمان شد؛ ایران یک قدم تا رفتن روی سکو

داوودی در جمع غول‌ها؛ تالاخادزه رکورد می‌زند؟

علی داوودی امشب در دسته فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی جهان روی تخته می رود و عملکردش می تواند ایران را به مقام سومی جهان برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های جهانی وزنه برداری به روز آخر خود رسید؛ جایی که غول های وزنه برداری دنیا برای کسب عنوان قویترین مرد جهان روی تخته می روند. ایران برخلاف سال‌های گذشته مدعی جدی در فوق سنگین ندارد و علی داوودی به عنوان یک جوان برای نخستین بار در رده سنی بزرگسالان کار سختی پیش رو خواهد داشت.


داوودی که قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان را در اختیار دارد، با ۱۹ سال سن باید به مصاف بزرگان وزنه برداری جهان برود. او در استارت لیست مسابقات با رکورد ورودی در رده نهم گروه A قرار دارد که ۱۱ نفر در مجموع رقابت می کنند.


سال قبل بهداد سلیمی و سعید علی حسینی مدعیان جدی این وزن بودند که امسال به دلیل خداحافظی از دنیای قهرمانی و مصدومیت در این میدان بزرگ غایب هستند. آنها سال قبل ۲ سکوی دوم و سوم را بعد از وزنه بردار گرجستانی کسب کرده بودند.


امسال هم بدون شک لاشا تالاخادزه مدعی اصلی سنگین وزن خواهد بود؛ دقیقا مثل ۲ سال اخیر. او که حالا رکوردهایش در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم بایگانی شده، باید در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم هم رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت کند.


۲۱۰ کیلوگرم در یکضرب، ۲۵۰ کیلوگرم در دوضرب و ۴۵۳ کیلوگرم در مجموع رکوردهای استاندارد جهانی در دسته فوق سنگین اعلام شدند که قطعا تالاخادزه توانایی رسیدن به آنها را دارد.


رقابت امشب برای تیم ملی وزنه برداری ایران هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این تیم با ۸ وزنه بردار در رقابتهای قهرمانی ۲۰۱۸ جهان شرکت کرد و حالا پس از پشت سر گذاشتن رقابت های ۹ وزن فقط یک قدم تا رسیدن به سکوی جهانی فاصله دارد.


تیم ملی وزنه برداری ایران با ۷ وزنه برداری که تاکنون روی تخته رفته اند و یک روز تا پایان مسابقات توانسته ۳۹۵ امتیاز را به دست بیاورد و در جایگاه سوم جدول رده بندی امتیازی این دوره از رقابتها قرار بگیرد.


رده بندی امتیازی نیز به شرح زیر است:


1- چین: ۷۲۴ امتیاز(بدون شرکت کننده در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم)
2- بلاروس: ۴۰۰ امتیاز(دو شرکت کننده در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم دارد)
3- ایران: ۳۹۵ امتیاز(علی داودی در دسته ۱۰۹+کیلوگرم به میدان خواهد رفت)
4- روسیه: ۳۷۰ امتیاز(یک وزنه بردار در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم دارد)


برای گرفتن سکوهای دوم و سوم رقابتهای وزنه برداری قهرمانی۲۰۱۸ جهان،  ایران با تیمهای بلاروس و روسیه رقابت خواهد کرد. امروز در آخرین روز از مسابقات، تیم بلاروس دو وزنه بردار، ایران و روسیه یک نماینده در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم دارند. با این اوصاف شانس تیم بلاروس برای قرار گرفتن روی سکوی نایب قهرمانی بیشتر است. ایران هم به عملکرد خوب علی داوودی دل بسته تا سکوی سومی را به روس ها واگذار نکند.


تیم ملی چین هم که امشب نماینده ای ندارد، با ۹ طلا، ۱۱ نقره و ۵ برنز قهرمانی خود را قطعی کرده و خیالش بابت گرفتن جام قهرمانی که سال قبل به ایران رسیده بود، راحت است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما