شناسهٔ خبر: 29264078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آمریکا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های عربستان در جنگ یمن را متوقف می‌کند

ابنا

دو مقام آمریکایی به رسانه‌های این کشور گفته‌اند کاخ سفید تامین سوخت برای جنگنده‌های ائتلاف عربستان در جنگ یمن را متوقف خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

‌ به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند آمریکا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف عربستان در یمن را متوقف می‌کند.

دو مقام آمریکایی به رسانه‌های این کشور گفته‌اند کاخ سفید تامین سوخت برای جنگنده‌های ائتلاف عربستان در جنگ یمن را متوقف خواهد کرد.

همزمان براساس بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شده ائتلاف عربستان در این جنگ از آمریکا خواسته است سوخت رسانی مجدد به جنگنده‌های این نیروها را متوقف کند.

در این بیانیه آمده این درخواست به دلیل افزایش توانایی عربستان در سوخت رسانی درحال پرواز به جنگنده هایش و پس از گفتگو و مشاوره با دولت آمریکا مطرح شده ‌است.
یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است آمریکا از تصمیم عربستان حمایت می کند.

این تصمیم درحالی گرفته شده که قرار بود هفته آینده برخی قانونگزاران آمریکایی برای مجازات عربستان در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی، محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کنند.

منتقدان حمایت آمریکا از جنگ یمن در کنگره این کشور، به ویژه دموکراتها که به تازگی اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورده‌اند، مدتهاست از نقش آمریکا در این جنگ انتقاد می‌کنند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، سه هفته پیش (دوم اکتبر) هنگامی که برای دریافت گواهی طلاق به کنسولگری عربستان در استانبول رفت به قتل رسید.

بر اساس آمارهای سازمان ملل دست‌کم شش هزار و ۶۶۰ غیرنظامی در جنگ یمن کشته شده‌اند و ۲۲ میلیون نفر از اهالی این کشور نیز به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

.................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما