شناسهٔ خبر: 29259642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران: پیشرفت های ایران نتیجه تحریم‌هاست

صاحب‌خبر -
 

سرویس سیاسی – اجتماعی: خطیب جمعه تهران گفت: روز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی نخستین باری بود که آمریکا در دنیا تحقیر شد و یک ملت تازه انقلاب کرده، هیمنه و شکوه برف گونه آمریکا را زیر پا له کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با اشاره به ۱۳ آبان و تسخیر سفارت و لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ افزود: اسیر کردن دیپلمات های آمریکایی و تسخیر لانه جاسوسی ضرب شستی از جوانان ما به آمریکا بود تا اقتدار سفارت ابرقدرتی که تا آن روز یکه تاز عرصه بود زیر پا بگذارند و به تعبیر امام (ره) انقلاب دوم ما بود که به ملت ما این عظمت و اقتدار را داد.

امام جمعه موقت تهران گفت: مساله ۱۳ آبان همیشه برای ملت ایران از ابعاد خاص سیاسی و اجتماعی برخوردار است و امسال آمریکا فکر می کند تحریم لولوی جدیدی است و می خواهد ملت ما را بترساند.آنها ۴۰ سال ما را تحریم کرده اند اما همین تحریم است که ما را صاحب موشک، صنعت دفاعی و شرکت‌های دانش بنیان کرده است .

وی افزود: ایران امروز هواپیمای جنگی و پهپاد می سازد و در مساله پزشکی و دارو هم پیشرفت کرده ایم. اینها همه از برکات تحریم و رشادت و استقلال خواهی و جوانان ما و علاقه ملت ایران به خودکفایی است و ما کمر بسته ایم و نیازهایمان را خودمان تامین می کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تهدید های آمریکا علیه ملت ایران گفت: آمریکا در طول نزدیک به ۲ قرن به ویژه در ۴۰ سال اخیر به ما حمله نظامی و ایجاد آشوب کرده است، تجزیه طلب ها را تحریک، جنگ را به ما تحمیل، هواپیما و کشتی ما را زدند و همچنین صدام را تحریک کردند و به طبس آمدند.

وی با بیان این که جریان طبس آبروی آمریکایی ها را در ابعاد مختلف جهانی برد ،تاکید کرد: آنها همیشه در مصاف با ملت ایران بودند، اما در این رویارویی نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی و فرهنگی برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی بوده و هست.

صدیقی گفت: امروز اقتدار نظامی و دفاعی و اقتدار منطقه ای ایران در ابعاد مختلف با ۴۰سال قبل قابل مقایسه نیست اما آمریکا در همه ابعاد در حال افول است و آن هیمنه سابق را ندارد و در دیپلماسی عمومی شکست خورده است.

خطیب جمعه تهران افزود: تبلیغات آمریکا در ملت ها تاثیر چندانی ندارد. یارانی که تا دیروز از آنها تبعیت می‌کردند دیگر تبعیت نمی‌کنند.نفرت همه ملت‌هایی مثل ایران نسبت به آمریکایی بیشتر شده است، اما الهام بخشی ، محبوبیت و توسعه جبهه مقاومت و پیروزی‌های ما در شکستن سد داعش و غیر داعش نشان هایی از پیروزی و عظمت ماست. وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: جوانان ما باید بصیرت لازم در برابر لبخند دشمن و فریب دشمن را داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنین محکومیت شیخ سلمان در بحرین را کار ظالمانه ای دانست و یک برگ بسیار ننگین در اوراق حکومت بحرین خواند.

وی شرایط زندگی و اقتصادی مردم یمن را هم وخیم ارزیابی کرد و مقاومت آنها را در برابر این شرایط بسیار غم انگیز را قابل تحسین دانست.

اربعین همایش وحدت بین عراق و ایران است

خطیب جمعه تهران درباره مراسم اربعین هم گفت: اربعین رزمایش و مانور با شکوه و با عظمتی بود که نورانیت و عشق به امام حسین(ع) داشت و توصیف ناپذیر بود.این اجتماع بزرگ و جهانی که در دنیا بی نظیر است، اجتماعی خودجوش است که از عمق فطرت انسان ها می‌جوشد.

صدیقی گفت: دشمنان همواره با شیطنت و سلطه تلاش می کردند تخم نفاق و اختلاف بین عراق و ایران بپاشند، در حالی که راهپیمایی اربعین مانور و همایش وحدت بین عراق و ایران است، لذا از دولتمردان و مردم عراق که نسبت به زائران امام حسین (ع) هیچ وقت کم نگذاشتند تقدیر و تشکر می کنم.

وی همچنین با قدردانی از نیروی انتظامی و مسئولان برگزاری اربعین که در یک حرکت جهادی و ساماندهی به امور مرزی کار برجسته‌ای انجام دادند، تاکید کرد: از مسئولان توقع می‌رفت که خود را برای امسال آماده می‌کردند. مسئولان از اکنون برای اربعین سال آینده آماده شوند. آنچه که در توزیع ارز برای زائران اربعین در عراق پیش آمد، زیبا وعزت‌آفرین نبود.

صدیقی تاکید کرد: دولت از ابتدا وعده داده بود که ارزش پول ملی را افزایش دهد، ولی تنها موردی که زائران را اذیت کرد، موضوع ارز بود که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده می‌شد تا شهروندان در مراسم اربعین در عراق با مشکل مواجه نمی شدند.

خطیب جمعه تهران همچنین به قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: این قانون فروختن شرف و استقلال کشور به آمریکایی ها بود و اف ای تی اف(FATF) و امثال اینها ادامه همان قانون کاپیتولاسیون است ،لذا از مسئولان کشور توقع داریم قوانین ذلت بار را تعقیب نکنند .

صدیقی از تصمیم شورای نگهبان درباره لوایح مربوط به اف‌ای‌تی‌اف قدردانی کرد و گفت: تصمیم این شورا توقعات مردم و انقلابیون و استقلال خواهان را برآورده کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما